/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Afskærme kobber rør..
Fra : ganga
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 03-09-06 21:20

Hej..
Er der nogen der har en god ide til hvad man kan, bruge til at afskærme kobber rør.?
Jeg har fornyligt, fået monteret radiatorer i mit hus. Rørerne er synlige, og ikke skjulte.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at få afskærmet rørerne, dvs. dem der fører ind til radiatorerne.
Det er ikke særligt smart i et børne værrelse, da børn jo leger, og ikke er så opmærksomme på, at man måske kan komme til at køre en dukke barne vogn ind i kobber rørerne. Det er også synd, at man hele tiden, skal minde børnene om, at de skal passe på, ikke at køre/ramme genstande ind i rørerne.
Derfor mangler jeg hjælp til, hvordan man kan afskærme rørerne.

På forhånd tak...

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 110 point
Dato : 03-09-06 21:37

nu kommer det jo an på hvordan rørene kommer ind
er det bare lige op fra gulv til radiator , kan du få nogle plastrør der er lige til at klemme omkring

er det fordi de løber hele vejen langs væggen , kommer det an på hvor højt og tæt på væggen , der fås forskellige bakker hertil alt efter hvordan de er monteret

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 03-09-06 22:18

Hej bredker..
tak for dit svar omkring plastrør..Har du en mail addresse så kan jeg maile dig et billede af situationen.., og hvor kan man købe disse plastrør, bakker du nævner.??

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-09-06 22:23

du har min mail under min profil
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=93116
smutter i seng nu , så får først set på det i morgen aften , så høre du lige fra mig igen

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 04-09-06 21:52

Hej bredker..
ovenstående mail kan man ikke vedhæfte billeder på.., er det muligt at du har en anden mail, hvor jeg kan vedhæfte billeder, jeg har taget af rørerne.?
På forhånd tak..

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-09-06 21:55

har lige lagt en besked i private beskeder ,

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 04-09-06 22:27

ja den måde de er sat op på , ser de jo ikke ret kønne at se på
at børnende kommer til at køre ind i dem olig som du nævner er ikke et problem , det kan de sagtens holde til , så der er der ikke noget at være bange for
på den anden side , så ville jeg nu nok få dem dækket ind aligevel , men kun for syns skyld ( de er jo ikke særlig pæne at se på , lavet ret amatøraktigt )
den måde de er sat op på , giver ikke mulighed for at bruge de bakker der er beregnet til det , så her må du over i andre materialer
som jeg kan se udfra billederne , er der 2 muligheder der lige falder mig ind
enten kan du finde nogle kabelbakker til elkabler der er store nok , og skruge dem op , en ret dyr løsning , og en del arbejde med at få dem passet til
eller også laver du en kasse der passer omkring rørene ( laves af 3 smalle strimler plade ) som du limer fast på væggen med acrylfuge , og maler den til sidst , den billigste og nok nemmeste måde , nok den jeg ville vælge

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 05-09-06 20:56

Tak..
- ok.., du mener godt at rørerne kan klare
at børnene kører ting ind i dem..
Vedr. at dække dem til, havde jeg også overvejet med plader.., mmm.., nogen iden om hvad slags plader, og hvor man kan købe disse....!?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 05-09-06 21:10

der er flere slags plader der kan bruges , men de nemmeste at arbejde med , hvis du ikke er vant til det , vil nok være spånplade eller mdf plade , de fås i alle byggemarkeder
de er nemme at skære til med en rundsav , hvis du ikke har sådan en , kan mange byggemarkeder hurtigt skære dem i de strimler du skal bruge , så tag målene med
vælg 10 eller 12 mm plade så er de nemme at samle med lim og små dykkere

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 06-09-06 18:54

Mange tak for tips'ne.., - jeg jeg må til at komme igang..!!