/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
dansk manual til canon?
Fra : TEAS
Vist : 6354 gange
500 point
Dato : 03-09-06 20:43

Hvor finder jeg en maual på dansk til canon power shot A620.
Der fulgte to med på spansk og engelsk men jeg forstår ikke de
tekniske ord og Danskdatasalg hvor jeg har købt det er tilsyneladene
ligeglad.Kan jeg forlange en dansk manual hos Danskdatasalg??
mvh
Teas

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 20:48

Desværre kan det være problemet ved køb på nettet.
Da varen sikkert i princippet er købt i udlandet, for at kunne levere til laveste pris.
men måske kan du stadig købe Danske manuals hos Canon Danmark.
http://www.canon.dk/Support/index.asp

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-09-06 20:57

hvis du har købt det ved et dansk firma SKAL der være dansk manual med ved salg til private
har du derimod købt det som firma , er det nok den er med på engelsk

så tag fat i dem , spørg dem om de kender markedsføringsloven , den forpligtigere dem til at sende en dansk vejledning med , og det er forhanlerens ansvar og ikke grosistens hvis de påstår det

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 03-09-06 20:59

desuden kan det tyde på at det er paralelimport , da canon normalt altid sender en med på dansk , så der kan de komme i klemme med canon hvis det er tilfældet , så de aldrig mere får lov at forhandle canon

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-06 21:21

Der SKAL ikke nødvendigvis være en dansk brugsanvisning hvis det er købt i DK, men hvis Dansk Datasalg ikke udtrykkeligt har gjort opmærksom på, at der kun følger en udenlandsk brugervejledning med, skal de sørge for/har pligt til, at der foreligger en dansk brugsanvisning.

Hvis det er et netfirma, skal der således stå på deres hjemmeside, at der ikke er dansk brugsanvisning med.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-06 21:27

Dette er ikke en manual, men lidt du kan læse om kameraet

http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/Powershot_A620/

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 500 point
Dato : 04-09-06 00:35

Canons rigtige manual er på cd-romen. Prøv at se om den ikke findes på dansk hvor du kan printe den ud fra.
ellers kan du se hos Canons hjemmeside.

https://self-service.canon-europe.com/dk/pages/

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 04-09-06 08:53

http://www.pixmania.com/dk/dk/152822/art/canon/powershot-a620.html?itag=6507

Interne menuer Dansk, norsk, svensk, finsk, polsk, tjekkisk, ungarnsk, kinesisk, japansk, russisk, koreansk, tyrkisk, thaï, tysk, fransk, spansk, italiensk, portugisisk, polsk
Manual Fransk, engelsk, tysk, italiensk
Manual kan downloades (Kun ét download pr. tilgængeligt sprog og efter afsluttet køb):

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-06 09:00

bja2..... er det ikke kun i forbindelse med køb af kameraet at man kan downloademanualen?

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 04-09-06 18:17

På Danskdatasalg side står der at manualen er på engelsk og de kan ikke hjælpe mig
med en dansk og på cden er den ikke på dansk.
jeg vil kontakte canon i morgen om køb af dansk manual.
Flere gode råd modtages med tak.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 18:24

Du vil blive henvist af canon til en forretning, men vær forberedt på at den koster en bondegård.

Du kan evt oprette dig som bruger her www.fotokritik.dk - der er et FotoMarked hvor du kan forsøge at efterlyse den under køb. Det hele er ganske gratis.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-06 18:50

Held og lykke med din manual.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-06 21:28

I følge Canons hjemmeside koster denkun godt 100 kr

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 04-09-06 22:54

Hvad f..... er det for et møgfirma.

Downloading af manualer er da gratis de fleste steder - utroligt at de vil synke så dybt.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 23:02

pirt03 - det er det samme med Nikon - grunden er alle de parallel importer der foregår udenom de to firmaer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-09-06 23:11

Jeg havde tidligere et Nikon der var købt i Tyskland - jeg skulle aflevere serienummeret på det for at de kunne se om det var et de havde importeret, så jeg havde ikke lyst til at betale 1000 kr. for en manual gennem den forretning jeg forhørte mig i. Så jeg brugte den engelske manual der fulgte med.

Jeg vil også tro at man skal aflevere serienummeret til Canons apparater for at få lov til at købe en manual.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 06-09-06 20:02

Canon kan eller vil ikke hjælpe mig.De foretninger jeg har kontaktet kan eller vil heller
ikke.
Mit canon er åbenbart paralel inporteret og der står Usa og Canada på garantibeviset.
Er der en bruger her der har et Canon Power shot A620 der kan lave et kopi til mig
af manualen på dansk??
mvh
Teas

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-09-06 21:37

så er vi tilbage ved dit indledende spørgsmål:

Citat
Kan jeg forlange en dansk manual ....

Ja, jeg mener bestemt at du kan forlange en dansk manual, når du har købt apparatet i en dansk forretning. Måske kan du gå så langt som til at sige, at der er tale om en væsentlig mangel (?), og kan du det, kan salget ophæves, dvs du skal have pengene tilbage mod selvf. at tilbagelevere apparatet.

Men det skal da nok give en masse bøvl..... Alligevel synes jeg at du skal insistere overfor Dansk Datasalg.

I øvrigt stadigt rystende, at Canon ikke vil hjælpe dig. Det husker vi lige

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 08-09-06 21:11

Jeg kan ikke anbefale at købe et digitalcamera uden der er sikkerhed for at der er en dansk manual
med.Det har kun givet mig bøvl og meget ulejlighed for alle der har svaret på mit spørgsmål.
Jeg lader spørgsmålet stå åbent et stykke tid endnu for jeg har fået et tip om hvor jeg kan købe
en og hvis det er rigtigt kommer forretningens navn her for at hjælpe andre der kommer
i klemme med en dansk manual.
mvh
Teas

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 17-09-06 19:22

Tak for svaret transor.
Igen kontaktede jeg Canon Danmark
der skrev at jeg skulde prøve at kontate deres forhandlere.
(som jeg havde prøvet)
Jeg prøvede flere men de svarede ikke på min E-mail.
Men hos Merlin var der ingen problemer 200Kr og en lille
uges leveringstid og ingen problemmer.
Jeg læste. Digital fotografering for seniorer
DEt er en god bog og skrevet godt for en nybegynder.
Tak til alle der har bidraget med tips om manualen
mvh
Teas