/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Prisfald på biler
Fra : thulin
Vist : 586 gange
100 point
Dato : 03-09-06 19:21

Findes der en hjemmeside hvor man kan se hvad en bil ca. koster/falder i værdi pr kørt km ??

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 60 point
Dato : 03-09-06 19:46

Penge og Privatøkonomi har en oversigt, men den er kun for abonnenter.
De har en top 5 og billigst/dyrest her:
http://www.penge.dk/Crosslink.jsp?d=110&a=141

Kommentar
Fra : annabassand

Dato : 03-09-06 19:47

Se følgende link:

http://www.bilbasen.dk/services/vurdering/

Her opdeles bilerne i god, middel, dårlig stand og så får du vurderet pris fra en forhandler. Dog skal du lige være opmærksom på at det kan variere en del. Jeg fik noget mere end estimeret for min Lupo som jeg lige har solgt til en forhandler....

Mvh
Anna

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-06 22:18

Lige præcis det du beder om har jeg aldrig set. Altså fald i værdi pr. kørt KM. Du bliver nok nødt til at forske lidt selv, men det kan du da også forholdsvis nemt gøre ved at kigge på de forskellige net-sider der sælger brugte biler. Hvis det er en speciel Mærke/Model du ønsker at vide noget om, går du ind på en sådan side og søger på denne Mærke/Model, de fleste sider kan oven i købet sortere det fundne efter såvel kørte KM som pris. Så skal der ikke megen regning til for at se tendensen.
Men jeg har som sagt endnu ikke set én side der gør det for dig. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-09-06 08:09

Det er rigtig nok, men det er meget svært da vi har en Fiat Panda Dielsel, som der ikke handles nogle af, endnu.
Der findes ganske få at den model i DK, samtidig med at vi har valgt aircondition og en masse ekstraudstyr til bilen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-09-06 08:26

Så er du jo nok nødt til at acceptere et af ovenstående svar. Vi ville alle gerne give dig det svar du allerhelst ville have, men vi KAN jo ikke hekse.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 15-09-06 10:07

Det er for dårligt at i ikke kan Hekse

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 15-09-06 10:08

Tak for svaret Paulus1.