/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Navigering via mapper...
Fra : Gizmo-man
Vist : 400 gange
60 point
Dato : 03-09-06 18:22

Jeg ved ikke helt om dette spørgsmål høre under navigering, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan en side som feks. www.filmz.dk fungere med hensyn til artikler of den slags.

Hvis man feks vil se en anmeldelse så kan adressen se sådan ud:
http://filmz.dk/reviews/view/1118/

Den angiver jo at der er reviews man vil ind i, og at man vil se review 1118.
Jeg går så ud fra at den kun bruger reviews/view/1118 til at finde en post i en db og ikke at den hopper rundt i alle de mapper (det vil jo give rigtig mange mapper på serveren til sidst).
Er der nogen der har en ide om, hvordan den side virker ?

Skal nemlig bruge en ide til en ny side, hvor der skal være en hovedside og så et x antal undersider, med hver sit design/menu/indhold, men skal stadig bruge hovedsiden som skabelon!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 03-09-06 21:56

Nu kender jeg ikke så meget til asp, men mere php...

En måde de KAN have gjort det på (jeg siger ikke det er løsningen), er at de har en index fil liggende i mappen, som bare har en sql forespørgsel som hiver informationerne til forespørgslen frem via mappenavnet (tallet til sidst)... Det kan man bl.a. bruge dirname($string) til...

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 04-09-06 16:19

Jeg beklager, men jeg kan desværre ikke bruge dit svar til så meget, da du blandt andet bruger php kode til at beskrive med, hvilket er et område jeg ikke kender noget til.

Men har du et forslag til hvordan man kan bygge siden op, så der er flere områder.
Et eks.

Men går ind på film-området og det har så sit eget style, egne menuer og eget indhold.
Går man så ind på feks. musik-området så skifter style, menuer og indhold efter det. Hvis der er et style til det valgte område, hvis ikke så vises standard style.

Jeg tænkte først på at bruge ?area=film. Men ´kunne godt tænke mig det var lidt mere enkelt og så noget som folk kan huske.

Annuller spørgsmålet
Fra : Gizmo-man

Dato : 15-10-06 13:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål