/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
patroner lexmark Z51
Fra : hansine
Vist : 941 gange
300 point
Dato : 03-09-06 12:39

jeg irriterer (!) mig over at mine nogenlunde nyanskaffede patroner så hurtigt tørrer ud. Har kun brug for at printe vel en gang om ugen. Original- eller kopi-patroner opfører sig ens : Nu har jeg prøvet at duppe print-dimsen i sprit og pakke dem tæt ind i cellophan og lægge demi køleskabet. Tror I det hjælper ? - Eller ... nogen som har et godt forslag ??? :)
hilsen hansine

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 300 point
Dato : 03-09-06 14:56

Hej nej den med sprit hjælper med al sikkerhed ikke. ER patronen først tørret ud så er den kun sjældent at det lykkes at få dem i gang igen.
Der er flere muligheder for at få problemer.

Der hvor printeren parkerer patronerne når den ikke skriver er der nogle gummipuder som skal sørge for at dyserne bliver lukket til nå printeren ikke arbejder, sørg for at de er rene.
Du skal passe på at printeren står et køligt sted, endeligt ikke i sollys.

Hvis du veksler patroner så sørg for at de du ikke bruger er blevet sat i en klemme som er beregnet til at lukke dyserne til.

Og nok en ting, sørg for at kontaktfladen på bagsiden af patronen og i holderen er rene. Her må du gerne bruge sprit på en ren og fnugfri klud.

Endelig så kan du prøve at placere blækpatronen på en med lunken vand vædet servijet et par minutter, herefter lader du patronen stå et øjelbilk på en tør klud. Prøv herefter at hold patronen i hånden medens du banker hånden hårdt imod bordfladen. Dette sidste er for at slå eventuelle luftansamlinger i dyse området væk så blækket kan flyde igennem kapilarene.

Brug printer service programmet resning med jævnlige mellerum.

Håber at det kan hjælpe dig.

Mvh OWM

Godkendelse af svar
Fra : hansine

Dato : 10-09-06 09:04

Tak for svaret oldwiking.