/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netkorts fejlmeldning
Fra : dims
Vist : 2007 gange
200 point
Dato : 03-09-06 11:59

Hej

Jeg kan ikke få mit netkort til trådløs internet til at virke. Det melder fejl kode 10. jeg har prøvet at fjerne hardweren og installere det igen, men uden resultat. Mit netkort hedder ConnECTt2AIRTMWLAN E-5400USB D1700. Frabrikanten mener at jeg skal slette og geninstallere alt på min computer, hvilket jeg ikke har den store lyst til, så jeg håber at en kan komme med et bedre forslag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-09-06 12:09

Det svar er da ret ukvalificeret.

Få i stedet fabrikanten til at oplyse hvad fejlkoden betyder. Hvis han ikke ved det, er det ikke den rigtige du har fat i.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 12:10

Hvad siger det inde i enhedshåndtering er det gule spørgsmålstegn for hvis det er tilfældet er netkortet ikke ordentlig installeret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 12:12

Det er altid godt at installere driveren først før man sætter den i usb stikket

Kommentar
Fra : dims

Dato : 03-09-06 12:17

Der er et gult spørgsmål udfor netkortet og det er nok ikke rigtigt instaleret. Men når jeg prøver at instalerer det igen, virker det ikke. Det virker som om den ikke kan finde og instalerer den rigtige driver. Jeg har brugt den cd der hører til netkortet. Nu sidder netkortet i computern og jeg ved ikke lige hvordan man tager det ud

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 12:37

men er det ikke et usb netkort

Kommentar
Fra : dims

Dato : 03-09-06 12:40

Det fulgete med computern og sidder vist fast til bundkortet, har jeg fået at vide

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 12:49

Fjern driveren i enhedshåndteringen. Genstart og se hvad der sker, når den beder om at du indsætter installations cden skal du smide den i og den skulle gerne kunne installere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 13:48

Har du en recovery CD
Har du en Cd som hører til comp (noget i retning af utility)
Er programmet til netkortet indstalleret (det man bruger til at søge sendere med)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-06 16:37

Det fremgår ikke særligt klart om det er en stationær eller en bærebar computer du her taler om.

Hvis det er en stationær, så kontroller om dit netkort sidder rigtigt i soklen, og om antennen er monteret på kortet.

Hvis det er en bærebar, så er det straks værre, da netkortet så er en det af det sammenmaste elektronik der er i kassen. Her skal du oftest bare sørge for at aktivere den trådløse del.

Så prøv lige at formulere dig lidt mere i detaljer!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-06 17:16

Noget tyder på at det er noget dingel dangel fra Fujitsu Siemens.

Jeg har lige læst på nettet, at fejlkode 10, kan betyde at netkortet ikke virker, men det kan også være at du mangler SP2 i XP. http://www.eksperten.dk/spm/691503

http://www.pc-forum.dk/index.asp?kat=vishw&id=1119

Har du de sidste nye drivere til dit netkort???

Kommentar
Fra : dims

Dato : 03-09-06 18:00

Det er en stastationær computer, men som sagt sidder netkortet sådan at jeg ikke bare lige kan tage det ud. Jeg har fjernet driverne og instaleret dem igen et par gange.De driver jeg har brugt er de sidste nye. Jeg har sp2 på computern.Hvad er en recovery CD ?
Nu er jeg ikke vild god til det med computer og forklarer det så godt som muligt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-06 19:10

Oftest følger der en recovery CD med nye PC'er. Den bruges hvis systemet bliver helt vild i varmen, og opføre sig anderledes en den skal. - Så er det at man bruger denne CD, som er hele opsætningen på PC'en som da den var nyindkøbt, og som genopretter systemet, så det bliver mindre stressende at bruge!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-09-06 20:26

Når nu det er et kort der er på bundkortet fulgte der en driver cd med hvor alle drivere der skal bruges til de forskellige ting er på. Den skal du jo så bruge for på den måde at få det installeret på.

Det navn du ko med i starten er vel forkert da det siger at det er et usb trådløst kort, derfor denne forvirring

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-09-06 20:24

Det er vist dette kort:
Fujitsu Siemens FSC LAN Connect2Air WLAN E-5400USB D1700 Netzwerkkarten
som kan ses her.
http://www.directshopper.de/fujitsu-siemens-fsc-lan-connect2air-wlan-e-5400pc-card_netzwerkkarten_p
Fejlen kan være at dit USB stik ikke kan trække kortet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-09-06 20:27

e.c som jeg forstår de nu så er det et pci kort han har i ???

Jeg er nemlig også en smule forvirret

Kommentar
Fra : dims

Dato : 09-09-06 09:46

Det er det rigtige navn jeg kom med i starten. Kortet sad i computern da jeg købte den, så den burde da kunne trække det. Jeg har de forskellige driver på en cd, men an ikke instalerer dem, da den melder fejl og siger at kortet ikke kan starte .

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-06 13:17

køb et nyt netkort til 50-100,- og sæt de i. Derefter kan du bruge det og måske deaktivere det der driller-

Jeg var faktisk igang med opsætnbing at et trådløst netværk i går og der var der tilfælgigvis en Fujitsu/Siemens med et trådløst netkort der ikke funkede. Gæt hvad fejlkoden var?????

CODE 10

Kommentar
Fra : dims

Dato : 20-09-06 19:30

Nu virker mit netkort da igen, men nu aner jeg bare ikke hvordan jeg får det indstillet sådan at ungerne kan hoppe på mit netværk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-09-06 17:30

Hoppe på netværket. Er det meningen at du vil have flere pcer til at kunne se hinanden og dele filer og mapper

Godkendelse af svar
Fra : dims

Dato : 26-09-06 10:51

Tak for svaret Fijala.

Har fået det hele til at virke, men måtte ud og købet et andet netkort.
Det der sidder i computern meldte fejl igen da jeg skulle oprette forbindelse