/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc kan ikke starte
Fra : mubbur
Vist : 466 gange
100 point
Dato : 03-09-06 11:49

Hej er der nogen der ude der kan hjælpe mig med dether problem,jeg skulle starte min pc her til morgen,men der kommer dette på skærmen windows-rod>system32\ntoskkrnl.exe
så skriver den at win kunne ikke starte fordi denne fil er beskadiget,hvad kan jeg gøre for at få gang i den igen,på forhånd tak
Hilsen Óli

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-09-06 11:59

Boot op på din XPCD(first boot i bios skal stå til cdrom) kør en repair (R) i konsollen

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 110 point
Dato : 03-09-06 12:21

Når du tænder PCen kommer der først en sort skærm med en masse hvid tekst.
Et eller andet sted står der "noget med" Boot Menu og så fx F2
Det betyder at hvis du vil ind i BIOSen skal du trykke på F2 (i dette eksempel, du skal vælge det din PC skriver).
Du SKAL ind i BIOSen for at få din PC til at kunne læse din XP CD og det er det du skal.
Sluk og tænd igen og tryk på F2 (eller det din PC skriver) mange gange.
Nu (eller efter et par forsøg) kommer du ind i BIOS menuen. Her skal du passe på at du ikkeændrer noget som helst - bortset fra én ting: nemlig hvor PCen skal BOOTE fra. Du skal bladre rundt i menuerne indtil du finder et punkt der hedderBoot from. Dette skal du ændre så der står CD-Rom bagefter
Du skal godkende dit valg (Kig på skærmen og se hvordan - måske F10?)
Læg XP CDen i og genstart.
PCen starter nu med at læse din XP CD og du får mulighed for at udføre en repair.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-06 13:06

PAS nu lige på står der NTOSKKRNL eller NTOSKRNL - altså et eller 2 "K"er ?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-06 13:09

Prøv først at starte i fejlsikret tilstand - kan du det, så kør en systemgendannelse et par dage tilbage.
Sådan:
tryk kontinuerligt på F( medens maskinen starter op

Vægt Fejlsikret tilstand

Kør systemgendannelse:
Programmer - tilbehør - systemværktøjer - systemgendannelse -
Følg instruktioner på skærmen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-06 13:11

Er det NTOSKRNL (et K) så:
Missing or corrupt ntoskrnl.exe file

If the ntoskrnl.exe file is corrupt or missing this can also generate the error. To restore this file follow the below steps.

Insert the Microsoft Windows XP CD. Note: If you have a recovery CD or a restore CD and not a Microsoft Windows XP CD it is likely the below steps will not resolve your issue.
Reboot the computer, as the computer is starting you should see a message to press any key to boot from the CD. When you see this message press any key.
In the Microsoft Windows XP setup menu press the R key to enter the recovery console.
Select the operating system you wish to fix, and then enter the administrator password.
Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
You will then be prompted if you wish to overwrite the file type Y and press enter to overwrite the file.
Type exit to reboot the computer.

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 04-09-06 09:31

Tak for svaret pirt03.
Tak for et hurtigt svar ,jeg ser på sagen og kommer tilbage senere med et svar til dig forsat en god dag
Hilsen óli