/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Strømstad Sverige !
Fra : senta
Vist : 447 gange
400 point
Dato : 27-12-02 10:02

Jeg søger oplysninger om ,eller kontakt til dansker , eller efterkommer der boede eller arbejdede i Strømstad , på "Stadthotellet" eller på Koster / Sverige i årene 1956 til 1959.
Senta

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 410 point
Dato : 27-12-02 10:29

Hvis det er Strömstad i Bohuslän, så send også en efterlysning her:

http://genealogi.aland.net/discus/
Vælg:
Anbytarforum: Landskap: Bohuslän: Socknar: Strömstad
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-12-02 11:16

Det er ikke for at være uhøflig, men læs lige hvad jeg efterlyser, den side du henviser til kender jeg,samt hjemmesiden til
Strømstad kommune og jeg har gode forbindelser til Sverige, jeg ønsker kun som jeg efterlyste kontakt til Dansker der har været i Strømstad i overnævnte tidsrum, men tak for hjælpen.
Senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-12-02 13:45

Det er heller ikke for at være uhøflig, men måske er der nogen i den svenske gruppe der kan hjælpe dig videre. Måske er der nogen nulevende svenskere som arbejdede på hotellet? Det koster jo ikke noget at prøve

Er den efterlyste kvinde/mand, tjener/rengøringshjælp og et navn vil måske hjælpe, da det nok er nemmere at få et "hit" på den måde. (hedder personen Dansker eller er det en dansker?)

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-12-02 14:23

Se på årstallet, hvor mange fra den årgang, " uden at forklejne nogen af de 70 til 80 årige " tror du selv på, sender efterlysninger og abonnere på Kandu, de Svensker der var på det daværende "Stadthotel ",og andre med tilhørsforhold dertil, kender jeg og har kontakt til, det er nulevende Dansker, eller deres efterkommer jeg søger kontakt med, alt andet har ikke interesse.
Venlig hilsen
senta

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-12-02 14:36

Hvis du skal friske op i mulige folks hukommelser, skal du nok sælge "sagen" lidt bedre. Hvis min bedstemor havde arbejdet der, var det nok ikke lige navnet på hotellet jeg ville huske bedst.
Var det ved vandet, var det et skisportsted, et sommerhotel, et fashionabelt sted, var det berømt for noget særligt, osv.

Er der ikke nogen af de nulevende svenskere der kan huske et par danske navne, eller måske hvor de kom fra i Danmark?

Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-12-02 15:44

Jeannie Kristensen

Hvem siger der er nogen der arbejdede på "Stadthotel ", hvem siger det evt. er en bedstemor, har jeg spurgt om hvad for et hotel det var osv. " den her sag skal ikke sælges" Dansker eller efterkommer er alt hvad jeg har spurgt om.
kom med ” faks ” angående mit spørgsmål, og ikke alle de floskler der ikke er relevant i denne her sammenhæng.

senta

Godkendelse af svar
Fra : senta

Dato : 16-01-03 14:19

Tak for svaret jkrjk2.