/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Salg klaver mrk."Søren Jensen"
Fra : tjuel
Vist : 3833 gange
200 point
Dato : 02-09-06 20:21

Hej!

Jeg skal sælge et gammelt klaver af mærket "Søren Jensen. Er der nogen som ved hvad sådan noget er værd?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-06 20:28

Dette kan måske være en retningslinie

http://www.vilhelm.dk/katalog.asp?t=5&ID=11083

men få klaveret vurderet, så hverken du eller køber bliver snydt.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 03-09-06 08:25

Nu kender jeg ikke ret meget til klaverer, men jeg kan se at der i Den blå avis står ikke mindre end 316 klaverer, hvoraf de 23 står under gratis. Priserne varierer fra 0 - 40000 kr. Jeg ved ikke om der er flere modeller af Søren Jensen, men de 11 der står varierer i pris fra 0 - 5000 kr. Så med alle de klaverer alene i Den blå avis, må man sige at det er købers marked og man skal nok være heldig hvis man, som sælger, skal gøre en god handel.

Kommentar
Fra : js270630

Dato : 05-09-06 01:42

Søren Jensen var en ud af mange danske klaverfrabrikker - fra dengang man lavede klaverer i Danmark. Der var tale om en virkelig stor produktion af høj kvalitet - så lad det i hvert fald ikke gå for 0 kr. Det er gedigent håndværk af en standard, som overhovedet ikke laves mere. Denne fabrik lavede både klaverer og flygler. Prisen afhænger selvfølgelig af, hvor velholdt det er - om det kan holde stemningen, eller om det måske trænger til en renovering. Det er umuligt at sige her. Få det vurderet - men lad være med bare at gi' det væk - med mindre det da bare skal væk her og nu.