/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Opslag FT 1880/1890 Vordingborg/Nyråd el~
Fra : jkrjk2
Vist : 523 gange
440 point
Dato : 27-12-02 09:38

Sofus Støttrup/Stottrup bliver i 19.11.1880 gift med Marie Rasmussen født i Bakkebølle 20.10.1859. De er gift i Vordingborg, sandsynligvis Nyråd.

Hvad er Sofus fødested og gerne fødselsdato?

Spørgsmålet er en forlængelse af http://www.kandu.dk/dk/spg/8707
Hilsen Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 27-12-02 11:10

Hej

Efter nytår skal jeg alligevel ind på Rigsarkivet og Landsarkivet for Sjælland og så vil jeg gerne lave et opslag for dig.

Skriv igen, hvis du er interesseret.

Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 27-12-02 11:15

Hej Nakita!
Det ville være dejligt. Så kan Sofus´s amerikanske efterkommere måske få svar på hvor "Støttrup"-pet stammer fra.

Mange hilsner fra Jeannie Kristensen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-12-02 12:09

Jeg er overvældet, jeg kender hverken Jannie eller Nakita,
knap nok Inger Rasmussen som jeg hjælper:

Inger er min kones Grand Kusine,
(svigermor og hendes Ingers mor Ellinor Scharling Rasmussen er kusiner).
Og Rasmussen er hendes fars familie,
(hvor Marie Rasmussen blev gift med Sofus Støttrup, der emigrerede til Minnesota).

Stottrup familien nedstammer fra deres søn Frede født i Danmark 1856,
Den yngste af Fredes sønner, Old uncle Sigurd, lever endnu, 86 år gammel,
(han er meget velhavende, og kan stadig lidt Dansk).
En sønnesøn af Frede Støttrup på min alder, 59 år, Fred Stottrup bor i Californien,
begge er meget interesserede i finde deres danske rødder,
(der nok går fra Bakkebølle via Viborg til en af to Støttrup landbyer i Himmerland).
Tak på Inger og US Stottruppernes vegne, Svend Giversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-12-02 10:01

Ifølge oplysninger fra nulevende Støttrup Nielsen er en mulig fader til Joseph Valeur Støttrup
Hans Pedersen Støttrup, født 1775/78, død i i Viborg Søndre sogn 1816.

Hvordan videregiver jeg iøvrigt Emails i dette forum?
(som top 10 brugere er I måske ikke interesseret i at oplyse jeres Email adresser).
Jannie, hvis du sender et mail til sv.giversen@mail1.stofanet.dk, vil jeg returnere
nogle af de oplysninger, jeg har modtaget; inclusive min Støttrup slægtsoversigt i Excel.
Godt Nytår
Svend Giversen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-12-02 10:55

Hej Svend!
Jeg skriver til dig.
Det er ikke mig, der ikke vil oplyse min mailadresse, det er kandu der er opbygget på den måde

Nakita kan du så ikke skrive til mig?
jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-01-03 11:33

Vi må jo så hellere benytte kandu,
(åbenlyst for alle, uinteressant for de fleste i dette tilfælde).

Jannie, har du hørt fra Nakita?
(mest for igen at få vort ubesvarede spørgsmål med blandt de nyeste 10).

Og det drejer sig ikke kun om Nyråd, Vordingborg egnen,
(områder som Mors og Himmerland synes mere populære/kendte blandt kandu brugere).

De US Stottrup vi hjælper, har et vejskilt hvor der står "Støttrup 2 km",
Kommer de fra Støttrup ved Farsø eller fra Støttrup ved Hvilsom?
(begge er jo landsbyer i Himmerland).

Med håb om response på Jannies indlæg, Svend

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 05-01-03 14:44

Nakita har mailet til mig. Nu skal hun "bare" på arkiv.

Bare rolig Svend, jeg tror du får dit svar

Hilsen Jeannie

PS Nogle har spurgt hvorfor der er spørgsmål sat til 1 point. Det er for at "alle" har råd til at købe svaret (hvis der kommer et). I tilfældet om Zonker der spørger om vi ikke kan læse, er det for at gøre opmærksom på, at HAN (Zonker) ikke synes at "vi" overholder reglerne for Kandu, men bare rolig det gør vi. Det Zonker der bestemmer, hvornår han vil acceptere et svar.

Kommentar
Fra : Nakita

Dato : 05-01-03 15:03

Hej Jeannie og Svend

Sikke et røre i andedammen, vi har fået skabt, men nu har jeg fået både de oplysninger her fra dette forum og Svends Excel-fil, så nu er det bare om vejret er til at gå ud i i morgen.

Hilsen og godt nytår fra Nakita

Accepteret svar
Fra : Nakita

Modtaget 440 point
Dato : 06-01-03 21:08

Hej Jeannie og Svend

I dag har jeg været på Rigsarkivet og her fandt jeg i FT 1880
Sophus Støttrup. Han var handelsbetjent = kommis og han stod under
købmandens adresse. Jeg kunne ikke finde Marie Rasmussen, men fandt da ud af at Sofus på det tidspunkt var 23 år og født i Viborg.

Hilsen fra Nakita

Godkendelse af svar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-01-03 21:39

Tak Nakita!
Selv om vejret har været i mod dig, kæmpede du dig på arkiv

Kan du ikke lige svare på "til Nakita" så vi kan få den ud af verden.

Hilsen Jeannie Kristensen