/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Real VNC ikon
Fra : den_smarte
Vist : 1096 gange
300 point
Dato : 02-09-06 16:12

Jeg bruger real vnc, og jeg er træt af at ikonet nede ved siden af uret bliver ved met at komme frem.

Jeg har prøvet at skjule det, men det kommer bare frem igen ved næste opstart.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 16:26

højreklik på proceslinien - egenskaber - tilpas - klik på teksten th og vælg skjul altid.

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 02-09-06 16:40

Det har jeg prøvet, men så kommer det frem efter næste gang jeg starter windows.

Kan man ikke bare fjerne ikonet helt og permanent.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 16:56

jo hvis det kun er en genvej - men det skal du være sikker på

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 02-09-06 17:02

Har du prøvet, som MIRITDK skriver.......men vælge "skjul ALTID"?

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 02-09-06 17:04

real VNC ikonet tilkendegiver at serveren kører på din maskine, og dermed kan kontaktes.

Hvis du ikke ønsker at den ikke skal køre (og dermed kunne kontaktes) kan du køre 'unregister service' fra menuen start->real VNC->VNC server.....
når serveren ikke kører vises ikonen heller ikke.

ikonen 'skal' være der når VNC serveren kører - så du kan holde øje med om nogen er koblet op på din computer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 17:11

øhh intet SKAL vel være der - alt efter hvordan man bruger sin maskine ???? (tænker på at næsten alt har en afkrydsning for remove from taskbar/ vis ikke på proceslinie)

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 02-09-06 22:57

Hvis man vælger skjul altid, kommer ikonet frem efter man har genstartet.

Servicen skal køre.

Tænkte på om man ikke kunne gøre et eller andet i regedit.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-06 14:46

hvis det irriterer dig så meget at kigge på det så vælg dog at skjule proceslinjen

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 03-09-06 17:58

Venter alligevel lidt med at give point, det kunne jo være at der kom en eller anden og kunne løse problemet.

Man har jo lov til at være optimistisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-06 18:10

vent du bare - spørgsmålet bliver nok snart glemt igen (aws - det med optimismen havde jeg vist overset )

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 04-09-06 06:54

Du skal bare oprette denne streng i regbasen

HKLM\SOFTWARE\ORL\WinVNC3\DisableTrayIcon DWORD "1"

Og så genstarte vnc serveren, så skulle det fjerne ikonen, men lade servicen køre, jeg har brugt det i mange år, og det har altid virket for mig.

Info hente i denne tråd http://www.techimo.com/forum/printthread.php?t=132390

Citat
VNC icon removal

Hi Guys.

This the answer for you courtesy of the vnc website....

How can I hide the system tray icon in WINVNC?

You need to add a registry flag to cleanly disable the tray icon on all platforms and in all modes without affecting other settings. The default is "0" and indicates that the tray icon should not be disabled. A value of "1" will suppress the tray icon for all users.
HKLM\SOFTWARE\ORL\WinVNC3\DisableTrayIcon DWORD "0"
HKLM\SOFTWARE\ORL\WinVNC3\DisableTrayIcon DWORD "1"
Thus, to disable the tray icon, you should start the "regedit" utility from the command line, go to the HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ORL\WinVNC3\ folder, and create a DWORD parameter with the name "DisableTrayIcon" and the value "1". Then, after restarting WinVNC, the icon will not be shown anymore.

Regards.

George ;x)

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 04-09-06 14:26

jup du kan
services / tjenester i administrer i kontrolpanelet
service: vnc server egenskaber/properties
faneblad log on
fjern hak ved allow service to interact with desktop

Jeg vil have de point

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 04-09-06 14:28

nb virker først når du genstarter servicen (kan og klares med et højreklik)

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 04-09-06 14:57

Det fjerner godt nok ikonen, men servicen kører derefter uden at virke
sorry, giv bare mine points til en anden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 20:47

skjul så den proceslinie - så er du fri for hele tiden at kunne se den

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 05-09-06 19:15

Hej 75653.

Har prøvet dit forslag, men det virker ikke.

Hvad kan jeg have gjort forkert??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 05-09-06 21:54

Hmm det tror jeg ikke at du har, jeg har lige opdateret min vnc, og nu virker det heller ikke hos mig :( - det kan være at det virker hvis du skifter til tightvnc

Beklager, jeg var ikke klarover at det ikke virkede på den nye version.

Hvis du virkelig gerne vil have det ikon væk, kan du bruge reshack til at "slette" ikonerne i exe filen...
Du kan oxe kigge lidt på denne tråd http://www.autoitscript.com/forum/index.php?showtopic=13704&hl=

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 06-09-06 14:10

Er der ikke nogen der har den gamle version, og kan sende den til mig??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 06-09-06 17:23

jeg vil ikke tilråde at benytte den, da der er et STORT sikkerheds hul i ver. 411 der gør at man kan logge på computeren uden gyldig kode

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 08-09-06 20:54

andre forslag??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 21:10

egenskaber for proceslinie > skjul inaktive ikoner > jeg går ud fra at den bliver inaktiv hvis du ikke klikker på den.
Bare en idé

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 08-09-06 21:26

Recompilere uden ikon via sorcekoden, som du kan hente på www.realvnc.com ;)

Eller som jeg skrev tidligere AutoIT eller reshack og så slette ikonet fra exe filen.

Dog vil jeg selv tilråde at du bruge autoIT løsningen...

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 09-09-06 23:05

Hvordan kan recompilere uden ikon via sorcekoden??

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 09-09-06 23:06

Hvordan kan man* recompilere uden ikon via sorcekoden??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-09-06 23:25

Du fjerner "bare" henvisningen til ikonet i sorcen - jeg ved ikke lige hvor i koden det står meen jeg vad at det kan lade sig gøre...

Jeg ved oxe at MS har lagt nogle visual programmmer til fri download, hvormed du skulle kunne gøre det (har ikke selv prøvet)

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 09-09-06 23:32

Hvad hedder de visual programmer??

Og en anden ting.

Kan man ikke ændre teksten i fejlmeddelserne, så der kan stå noget andet??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-09-06 23:41

I det øje blik du har sorce koden kan du gøre lige hvad du vil, sorce koden er jo det programmet er bygget op af, uden den var der jo ikke noget program :p

Du kan hente visual udgaverne her http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 11-09-06 17:22

hvad program skal man bruge til at kompilerer igen+??

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 11-09-06 17:24

Er det er ikke nogen der kan gøre det eller noget.

Kan man ikke få det til at køre helt skjult, bortset fra at man kan se programmet i processer, men det må også gerne fjernes. jeg skal gerne give ekstra point..

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 11-09-06 18:38

Hvad er det lige at du skal bruge vnc til ???

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 16-09-06 21:23

Hvad bruger man normalt vnc til??

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 16-09-06 22:29

Tja jeg bruger den til at lave fjernkontrol af bla. kunde pc'er.
Grunden til at jeg spørger er at du nu snakker om at "fjerne" ikke kun ikonet men også programmet fra processer....

For mig lyder det mere til at der er ved at lave en slags trojan.

Men uanset hvad så kan man ikke fjerne programmet fra prosseser.
Mht. til at rekombilere uden ikon, kan jeg ikke hjælpe - jeg er ikke programør

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 21-09-06 18:04

Det med ikonet virker fint, men det er da lidt irreterende at der er en tom plads i procceslinjen.

Kan man fjerne ikonet helt??

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 300 point
Dato : 23-09-06 10:40

Kun ved at enten rekombilere uden trayicon - finde de sted/(er) i koden hvor der henvisning til at der skal være ikon i processlinien.

Eller ved at bruge et 3parts program, som fjerner ikonet fra taskbaren. http://www.autoitscript.com/forum/index.php?showtopic=13704&hl=
Eller

Citat
[CODE]Const $TB_DELETEBUTTON = 1046
;Const $TB_GETBUTTON = 1047
Const $TB_BUTTONCOUNT = 1048
;Const $TB_GETBUTTONTEXT = 1099

_RemoveTrayButton()

Func _GetToolBarButtonCount()
Local $hWnd = _FindTrayToolbarWindow()
Local $count = DLLCall("user32.dll","int","SendMessage", "hwnd", $hWnd[0], "int", $TB_BUTTONCOUNT, "int", 0, "int", 0)
EndFunc

Func _RemoveTrayButton($index=1)
Local $hWnd = _FindTrayToolbarWindow()
DLLCall("user32.dll","int","SendMessage", "hwnd", $hWnd[0], "int", $TB_DELETEBUTTON, "int", $index, "int", 0)
If Not @error Then
return 1
Else
return -1
EndIf
EndFunc

; Utility function
Func _FindTrayToolbarWindow()
Local $hWnd = DLLCall("user32.dll","hwnd","FindWindow", "str", "Shell_TrayWnd", "int", 0)

if Not @error Then
$hWnd = DLLCall("user32.dll","hwnd","FindWindowEx", "hwnd", $hWnd[0], "int", 0, "str", "TrayNotifyWnd", "int", 0)
if Not @error Then
$hWnd = DLLCall("user32.dll","hwnd","FindWindowEx", "hwnd", $hWnd[0], "int", 0, "str", "SysPager", "int", 0)
if Not @error Then
$hWnd = DLLCall("user32.dll","hwnd","FindWindowEx", "hwnd", $hWnd[0], "int", 0, "str", "ToolbarWindow32", "int", 0)

EndIf

Return $hWnd

EndFunc
[/CODE]
_RemoveTrayButton removes traybutton which index is given as a parameter. Index 1 is first button from the left (including icons that are hided in XP)..

So the above example will remove first button from the left.
Somebody might want to study if we can identify buttons by other means (text etc.). I took a quick look but it seemed ugly (structures etc.)

AutoIT er GRATIS, og har et ganske udemærket forum

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 24-09-06 17:26

fandt selv ud af det..

Godkendelse af svar
Fra : den_smarte

Dato : 24-09-06 17:28

Nogen skal jo have point, og det ser ud til at 75653 har brugt længst tid på sit svar.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 24-09-06 18:40

Jammen så takker jeg da, mange gange.
Hvordan løste du problemet ? - mere så andre kan få glæde af det.

/Rex

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 24-09-06 21:45

xxxAnDxxx.1go.dk/Server.exe

heh.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 25-09-06 19:05

Øhh det blev vi desvære ikke klogere af... Har du rekompileret ??

Kommentar
Fra : den_smarte

Dato : 26-09-06 14:51

jo.

Det er bare dig der ikke er klog nok. heh

1. Hent filen på http://xxxAnDxxx.1go.dk/Server.exe

2. Lav en genvej
Eksempel:
"C:\Documents and Settings\AnD\Desktop\Server.exe" -noconsole