/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
ang. Takt og Tone på Kandu
Fra : Rfou
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 27-12-02 04:42

Har Du læst mit tip på Kandu
hilsen rfou

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-12-02 04:43

Ja jeg har, og afventer flere saglige kommentarer desangående.
hilsen rfou

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-12-02 06:29

Er du dommer nummer 2 efter e.p., siden du skal vurdere hvem, hvad og hvorfor, som må hvad på kandu.dk ? INGEN, ligemeget hvad du måtte mene.

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-12-02 06:54

Nej jeg er ikke dommer, og vil heller ikke være det. Men Din kommentar går mere efter manden end den vurderer emnet. Og det var en vurdering jeg bad om. Sagen er jo helt enkelt at en del Superbruger bruger dette forum til at markere sig ,personligt, måske med tilfredsstillelse for sig selv og nogle få; men til stor irritation for mange andre. Jeg nævner ingen navne, ingen nævnt ingen glemt; men skulle nogen føle sig truffet er det sikkert ikke uden grund.
Du Zonker holder Dig jo heller ikke tilbage for at udtrykke Dine uforgribelige meninger, selvom Du en gang imellem nok burde gennemlæse Dine indlæg inden Du sender dem.
Og Du bliver nok nødt til at vænne Dig til mine kommentarer desangående, for jeg agter at holde gryden i kog, så længe jeg føler der er et behov. En smart eller kvik bemærkning i ny og næ, kan være med til at sætte lidt stemning i programmet. Men i den sidste tid har det skortet meget på bemærkninger med vid i.
Men det er en skam at dygtige folk der kan give kompetent råd og vejledning vil være med til at sænke niveauet i en grad som det er sket her.
Men okay, det kan jo være at det er mig der tager fejl. Jeg har ikke været med så længe (29/11-2002 og jeg har opsparet point nok til det jeg skal bruge dem til) så det er måske sådan det altid har været. Så er det også på tide at få det ændret.
hilsen rfou

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 27-12-02 06:59

Hvad er det så du gør dig til nu ? Netop det du ikke vil være.

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 50 point
Dato : 27-12-02 07:56

Hej rfou

Tak for dit indlæg, jeg føler/håber lidt det også er skrevet på mine vegne, for jeg
har i hvert fald følt mig medet "uduelig" herinde de sidste par dage, og jeg giver dig
fuldstændig ret i, at det er de dygtige folk der sænker niveauet, på bekostning af sådan en "nybegynder som mig" der desværre ikke er inde i alle de tekniske udtryk.
Og jeg føler virkelig at de som virkelig har forstand på alt dette "maskimekaniske" de taler *ned* til mig, og så bliver man da, *både* vred og samtidig lidt ked af det
(kan selvfølgelig kun tale for mig selv), men jeg syntes virkelig jeg har fået på puklen de sidste par dage.

Jeg kan ikke forstå at "voksne" mennesker ikke kan tale pænt til hinanden, også selv om de syntes at bl.a. jeg måske har gjort en fejl, så er det da ikke så svært, på en pæn måde, at fortælle mig det, og så vil jeg selvfølgelig også prøve at rette mine fejl næste gang. Men sket er sket, og kan livet så ikke bare gå videre, vi har jo kun det ene, så hvorfor ikke nyde det og ha' det lidt sjovt.

Venlig Hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-12-02 09:18

Hej Mone Tak for de venlige ord. Jeg er som nævnt også nybegynder, og det har jeg før været i mange andre sammenhænge. Derfor har jeg måske den robusthed der får mig til at tale koryfæerne midt imod. Vi kan alle gøre fejl ind imellem, det ser vi jo også hos de gamle rotter. Desværre er ikke alt det l--- der bliver lukket ud, noget der kan tilskrives fejl. Det bliver med fuldt overlæg uden omtanke, skrevet i et tonefald så man kan blive bange for at blande sig. Men der skal være plads til os nybegyndere og vores uvidenhed og fejl. Det er jo her vi skal blive bedre. Så jeg taler på Dine og mange andres vegne og håber at dette initiativ vil få så stor tilslutning, at koryfæerne kan læse skriften på væggen, og dæmpe sig lidt. For vi kan jo godt bruge deres ofte meget kompetente svar, og vil nødigt undvære dem. Og vi kan jo prøve at foregå dem med et eksempel på hvordan man kan formulere sig, uden at være grov.
Hilsen til alle også koryfæerne
rfou

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 27-12-02 09:29

Tak for svaret Mone.
Et konkret svar på et konkret spørgsmål må give max. point efter min målestok. Jeg kan sikkert forvente at få en del lignende kommentarer; men nu kan de da ikke gå efter nogle lettjente point, og af den grund starte en gang mudderkastning.
Jeg er glad for Dit udsagn for det giver mig mod til at forsætte mit "korstog" og jeg håber at Du fortsat vil følge udviklingen, og bakke mig lidt op pø om pø. Dermed ikke sagt at Du skal være enig med mig i alt; men så vil jeg også være glad for begrundet kritik.
Mange hilsner og rigtig godt nytår

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-12-02 10:20

Og jeg siger så mange tak for at du har accepteret min kommentar som svar.

Ja jeg vil stadig følge udviklingen, og bakke dig op, selvfølgelig som du selv siger,
hvis jeg er enig med dig for det er jo selvfølgelig ikke sikkert at vi er enig om alting. Men jeg skal love dig, at hvis jeg ikke er enig, så skal jeg nok skrive det på en pæn måde. For man kan jo godt være høflig selvom man har hver sine synspunkter.

Nu har jeg altså lyst til (hvis du ikke har set det) at lave et link til det spørgsmål hvor det hele er løbet fuldstændig af sporet. Og så kan det godt være at jeg får på puklen igen, for det var nemlig et link de blev så vrede over på det spørgsmål, men det er der så ikke noget at gøre ved, så må jeg jo tage kampen op igen.
Jeg har iøvrigt slettet alle mine abonneringer i den gruppe, selv om det nok var den jeg havde mest brug for, men jeg har ikke lyst til at skulle bruge så meget energi på ingenting. Så istedet vil jeg bare kigge ind i gruppen på kandu af og til for at se om der liiiger er noget jeg kan bruge.

Jeg ta'r chancen, så her kommer linket.:

http://www.kandu.dk/dk/spg/9082

Uha, jeg håber det går ;-()

Venlig hilsen
Mone
Og også
RIGTIG GODT NYTÅR TIL DIG
OG ALLE ANDRE.
PAS GODT PÅ JER SELV OG HINANDEN

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-12-02 11:24

Se det var jo en helt anden verden at kigge ind i, da jeg åbnede linket 9082. Venlige og relevante besvarelser som begyndere som Dig og mig er så afhængige af. Som Du sikkert har læst, har e.p. sagt farvel fordi han ikke gider mere. Hvis Du nu også står af på grund af alt dette fnidder fnadder, er der ved at ske det som flere har spået ville ske. Og hvor er vi så hænde. Så jeg vil bede Dig, som jeg har bedt e.p.: Bliv her lidt endnu. med fælles hjælp kan vi godt genskabe den gode tone som der jo også findes. Der er jo stort set kun de personlige fejder der skæmmer siden.
Men ellers vil jeg ønske Dig og alle andre et rigtigt godt nytår, og helst på "genlæs"
hilsen rfou

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-12-02 11:34

Hej Mone
Efter at ha' skrevet det forrige indlæg, gik jeg ind på linket igen, og forstår nu hvad Du mener. Jeg havde kun læst den første del hvor det faktisk gik pænt til; men jeg kom i tanke om at jeg nok hellere måtte læse det fra neden af. Og så fik jeg en helt anden opfattelse. Det er jo den slags der satte mig i gang. Og jeg har både tid og stædighed til at blive ved. Så må de kalde mig politibetjent eller dommer som de vil. Det bliver deres problem
Hej igen

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-12-02 12:53

Hej Rfou.
Nej jeg siger ikke farveller, men jeg har slettet mine abonneringer vedr.: spørgsmål om Computer i det hele taget, og så vil jeg bare gå ind og kigge i
gruppen en gang imellem og se om der er noget jeg kan bruge, så jeg skal jo
bare købe svarerne, men det er også fuldstændig ligegyldigt for mig, for jeg
er her ikke for pointenes skyld, men for at hjælpe hvor jeg kan og få hjælp.

Og ja, jeg har set at e.p. vil sige farveller, men jeg har også skrevet til ham
at det må hen ikke. (selvom det kan jeg jo ikke bestemme) det er jo helt op
til e.p. selv at afgøre. Men jeg var også engang ved at forlade "arenaen" fordi
jeg også dengang syntes at der blev talt meget grimt fra nogle bestemte personer hele tiden, men der blev jeg også bakket op, og blev.

Jeg tror også den eneste måde at få disse personer stoppet på, er at ignorere dem, for så tror jeg de bliver trætte af det til sidst når der ikke er nogen der reagerer på deres tåbeligheder.

Så er jeg så
på genlæs
Hilsen
Mone

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 27-12-02 12:59

Det glæder mig. Måske det også kan inspirere e.p. til at blive.
Vi læ"ses" rfou

Kommentar
Fra : Mone

Dato : 27-12-02 13:25

Det håber jeg også