/ Forside/ Teknologi / Netværk / NetWare / Spørgsmål
10  Klaudi 110
installation af router.
Fra : bfksorte
Vist : 653 gange
500 point
Dato : 02-09-06 13:37

Jeg har købt en enspiron 6400 hos Dell. Den blev leveret prompte og alle var meget venlige. Enspiron 6400 er en bærbar computer og jeg vil lave et trådløst netværk med min gamle stationære pc. Jeg købte en router D-links - DI-524. Der fulgte en diskette med. Men kloge mennesker har prøvet at hjælpe mig, men den bliver ved med at sige fejl. Den bærbare har trådløst netværk indlagt.
Jeg har ringet til Dell og efter 1/2 times venten i telefonenen talte jeg en time med en ung mand, der med det samme sagde, at han ikke vidste så meget om router, men jeg skulle tale med en af kolleger. Kollegaen var optaget, så den venlige unge mand prøvede, men forgæves. Nu var der bare det, at jeg slet ikke var på nettet.
Næste dag prøvede jeg igen at ringe til Dell og efter een times venten i telefonen fik jeg bare at vide, at jeg skulle ringe til et bestemt nummer og de svarer ikke.
Jeg er grundigt træt af det og har undersøgt, hvad det kostede at få hjælp og der skulle jeg regne med kr. 750,- til kr. 1.000,- for telefonsupport.
Hvad kan jeg gøre p.t.?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-06 14:00

Du burde nok have kontakte KANDU først, det kan allerhøjest koste lidt point og nogle stjerner!
Du skal tilslutte din router til din bredbåndsforbindelse via routerens WAN-port.
Da du behændigt har undladt at fortælle hvilken udbyder du har, må dette svar være lidt overfladisk. - Sørg for at få forbindelse!
Du tilslutter nu dine PC'er til routerens LAN port, hvis de er kablet, ellers via dens AP.
Nu skal du så ind i routerens menu, og det kan du gøre med dette link: http://192.168.0.1
Her bliver du spurgt om adgangskode som standard er admin og password skal være tomt.
Nu skulle routerens menu gerne dukke frem. Her kan du finde en række oplysninger, om bl.a. den IP-adresse du har fået fra udbyder, hvis du køre DHCP, ellers skal du ind og angive den statiske IP-adresse, samt supnetmask adresse, som du så har fået udleveret af din udbyder.
På det lokale netværk, skal du nok vælge at lade routeren styre dit netværk (DHCP), så skulle det køre af sig selv.
Så kommer det med den trådløse del, som du skal stille lidt på.
Start med at skrue op for senderstyrken. - Vælg et navn i SSID og den kanal du vil køre på (fra1 til 11).
Bed så de trådløse PC'er at koble sig op på lokalnettet med det navn du har angivet i SSID, så finder den selv den kanal du har valgt.
Hvis noget glipper, må du komme tilbage igen!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 14:00

det er nemt at være venlig (eller hvad man så kalder det når man sælger - så er det vist også sagt )

Hvilken udbyder har du ???????? (det er måske vigtigt for yderligere hjælp)

kig lige her - det ligner meget din problematik:
http://www.kandu.dk/spg81075.aspx

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 14:01

severino

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-09-06 14:26

AK JA miritdk!
Det er en svær kunst at stille et spørgsmål med alle relevante oplysninger, for at få et hurtigt og brugbart svar!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 14:34

jaja men du er her jo

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-09-06 14:43

Forbind dit stationære comp til et af de fire LAN stik på routeren og sæt strøm til.
læg den medfølgende CD i skuffen og luk og vet lidt.
klik på quick installation (start)
Følg instrutionerne

til sidst kan du klikke på view manual og følge opsætningen.

samtidig kan du åbne en browser og i adresse linien skrive så der står:
http://192.168.0.1
username: admin
password: her skrives ikke noget lige nu

Og så Run wizard

Evt. kan du lægge din CD over i den bærbare når du har kørt din wizard