/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ophænge billede på skråvæg.
Fra : jesper.s
Vist : 5971 gange
100 point
Dato : 02-09-06 08:03

Hvordan ophænger jeg et billede på skråvæg, det er med Aluminiumsramme?

På forhånd Tak!

God weekend til alle.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-09-06 09:00

Du vælger kroge der holder rammen.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 02-09-06 09:59

Hvis der er glas på, bliver det for tungt til skjolt ophæng, og så er du nødt til at bruge 4 vinkelkroge, et i hvert hjørne, som du drejer ind foran billedet når det bliver holdt på plads, og drejet væk, når billedet skal flyttes . krogene skal side 2 -5 cm fra hjørnet.

Ved skjult ophængning,tager du 2 spiralsnore og anbringer 1/3 fra top og bund. Du måler afstanden mellem de to spiralsnore, der skal side stramt, lægger ca 5 cm til. nu har du afstanden mellem de vinkelkroge (f.eks. stålkroge ) sol skal holde billedet på plads.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-09-06 10:52

Jeg har set det sådan:
billedet hænges op på normal vis - alt efter tyngde kan der sættes spejl-klisterbånd eller små magneter på bagpå til at holde det inde.

Er det meget stort så har A.C.Rosmon vist da løsningen

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 02-09-06 11:51

Bare husk på, hvis det er stort, at det kan være livsfarligt at sidde nedenunder det.
Bare et lille tilfældigt slag, kan få glasset til at flække, og falde ned i hovedet på en.

Så hvis du har planer om at der skal stå en sofa eller lign.,
eller der er børn, der kravler rundt på gulvet nedenunder...
så anskaf en ramme, der er beregnet til formålet.

Evt. på http://www.display.dk/Default.aspx?ID=17

Mvh. CarstenGP

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 02-09-06 11:53

Evt. kan du få fat i et stykke plexiglas i rammens størrelse og bruge Rosom's løsning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-06 12:04

Citat
Smarte beslag til rammer

Når et billede med glas og ramme skal op på en skråvæg, skal tyngdekraften have modspil. Det får den fra særlige sikringsbeslag, som vi fandt hos firmaet Nielsen Letraset. Først hægtes rammens overkant på én slags beslag, dernæst drejes en skrue i en anden type beslag på rammens underkant, så den låses fast. Beslagene fås både til træ- og aluminiumsrammer.

Ring til Nielsen Letraset, tlf. 44 84 93 00.

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=11857

Det kan lade sig gøre.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 02-09-06 12:22
Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 04-09-06 09:53

Tak for svaret ans.