/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
lyd til høretelefoner
Fra : srhansen
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 01-09-06 21:53

100 point til den der først løser mit problem

Jeg ønsker at omdirigere lyden fra mine højttalere til mine høretelefoner.

Når jeg er ude at rejse bruger jeg ofte skype til at ringe hjem til venner og bekendte. Her tilslutter jeg blot mit headset (høretelefoner og microfon) til min bærbare computer og så bliver lyden automatisk omstillet fra pc'ens højttalere til mine høretelefoner.

På min stationære computer her hjemme ønsker jeg nu den samme funktion, men ved tilslutning til stikkene på fronten af min computer sker der kun det at jeg kan høre hvad jeg siger i microfonen og intet andet.

Jeg har selvfølgelig været inde under lydinstillingerne for computeren, men jeg har ikke kunnet finde noget mystisk.
mvh srhansen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-09-06 23:07

Jeg vil anbefale dig at købe et nyt lydkort. De lydkort der sidder i de fleste PC'ere og LapTop's er af meget ringe kvalitet.
Jeg har for flere år siden udskiftet min gamle PC med en ny og dyrere Laptop. En af fejlene ved LapTop har været at de ikke har haft plads (rent fysisk) til gode lydkort.
Jeg har derfor selv købt et eksternt lydkort fra Creative. En SoundBlaster.
Jeg er meget tilfreds med lydkvaliteten når jeg er på hjemme-kontoret.
Når jeg er UDE må jeg så nøjes med det lydkort der nu éngang sidder i min LapTop.
Men helt ærligt: Når jeg er UDE, er det squ for at lave forretninger, og så kan jeg sagtens undvære den helt store Musik-lydkvalitet.

Hilsen AJ

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-09-06 23:11

stikkene på fronten er måske ikke forbundet rigtigt indeni computeren, eller du bruger ikke den originale driver, som kom med lydkortet.
Det kan være at stikket på fronten kun er til cd drevet.

Nærmere kan jeg nok ikke komme det, når jeg intet ved om din computer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-06 23:35

Der er nogle højtalere, som har et stik til ørebøffer, hvis dine har et sådan stik så brug det, højtalerne bliver automatisk afbrudt når du sætter stikket i

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 02-09-06 08:28

Hej alle

Tak for jeres indlæg. Den eneste grund til jeg er så interesseret i en løsning er som sagt fordi jeg bruger programmet skype til at ringe med og dem jeg ringer sammen med er muligvis ikke intereseret i at være på medhør hele tiden. Med hensyn til tilslutningerne så er de 2 udtag på fronten forbundet med blot et enkelt stik til motherbordet som er af typen asus. Det mærkelige er at jeg sagtens kan høre min egen tale i høretelefonerne, men musik fra f.eks mediaplayeren går udelukkende til bordhøjttalerne ???