/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Desmerkorn??
Fra : jjn31
Vist : 586 gange
200 point
Dato : 01-09-06 17:02

Hej Alle

Jeg har en gammel opskrift på en slags krydderbrændevin hvor der skal "Desmerkorn" i..
Er der nogen der ved hvad det er??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 17:15

det er et eller andet sødt krydderi jeg ikke husker en disse om - man bruger det også til parfumer blandt andet - der er også noget der hedder desmer-konfekt - udover det her e r jeg på bar bund

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-09-06 17:21
Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-09-06 17:23

Desmer-korn, et. frø af den tropiske plante Hibiscus moschatus.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 17:29

sådan bredker

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-09-06 18:08

Yes, bredker har ret. Læg mærke til plantens latinske navn, det fortæller at planten smager/lugter at moskus. På engelsk hedder frøene da også Musk Seed. Så hvis du ikke kan skaffe selve frøene, kan du i din brændevin erstatte med et par dråber muskus-essens. Dette kan købes f.eks. hos Matas
eller andre der sælger smagsstoffer.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-06 02:50

Du bør nok huske at LÆRE at lukke dine spørgsmål.