/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tilslut netværksdrev ?
Fra : MatrixRevolution
Vist : 2071 gange
50 point
Dato : 01-09-06 14:01

---> Hey...

Jeg har en maskine med Windows 98 installeret. Her roder jeg også lidt med netværk. Jeg mener at jeg på et tidspunkt har set at der var en mulighed i min windows explorer at man kunne "tilslutte netværksdrev"...

Der er ikke rigtig nogle egenskaber på min værktøjslinie jeg kan redigere.

Har det noget at gøre med at jeg mangler at installere noget ved installation, eller er der noget jeg kan configurer så det kommer frem ?

Det kan også bare være mig, men mener altså at jeg har set det.

Hilsen M.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 01-09-06 14:51

Som jeg husker det skal du bruge en netværksdisk til installationen af netværk.
Du kan lave en i Win XP. HVis du ikke har en så bare sig til

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 50 point
Dato : 04-09-06 06:58

Du kan tilslutte et netværks drev ved at højreklikke på denne computer / netværkssteder og vælge tilslutnetværksdrev

du kan også bruge dos kommandoen net use, det kræver dog at du kender den præcise adresse på netværks drevet eg. net use X: \\server\drev hvor X: bliver er det drev der oprettes (kan ses i explorer - stifinderen)

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 04-09-06 19:26

Tak for svaret 75653.

Jeg kan højreklikke på min computer ja, mente bare jeg på et tidspunkt så det i min værktøjslinie engang.

Dit svar er udemærket.

Kh fra M.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 04-09-06 21:08

Tror du ikke at det er i Xp du har set det ????
Nu har jeg ikke starter min 98'er så jeg har ikke tjekket, men i xp finder du tilslut netværksdrev under funktioner, måske det oxe er sådan i 98 ?

/Rex