/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hvad er og kan SNMP ?
Fra : MatrixRevolution
Vist : 2324 gange
200 point
Dato : 01-09-06 13:55

Hey...

Jeg har nogle forskellige informationer om SNMP : "Simple Network Managment Protokol".,

Og vil gerne forstå mere om hvad SNMP er ?

Det bruges over port 161, 162 i TCP/IP, og det er muligt at trace snmp -aktivitet kan jeg forstå.

Mere ved jeg ikke... er der nogle der kan give en god redegørelse for brug og anvendele både på internet eller lokale intranets.

Gode point gives

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 14:03

gå ind i start - hjælp og support og skriv SNMP så får du masser af oplysninger

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 01-09-06 17:12

SNMP står for "Simple Network Management Protocol".
SNMP bruges til styring og overvågning af netværksenheder. F.eks. kan man hente forskellige statistikker fra en router med MRTG eller benytte Perl til at skrive konfigurationer til en central TFTP-server.

Ønsker du mere kan jeg henvise til

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=snmp

Kommentar
Fra : fuldfart

Dato : 07-09-06 14:10

Hej,

SNMP bruges primært til overvågning og/eller styring af konfigurationer i netværksenheder og meget andet.

Et eksempel er Open Network Manager som Dell har fået lavet, og som kan hentes gratis fra deres hjemmeside. (kaldes bare ONM og kan findes på ftp://ftp.dell.com/network/ONM_v2_0_0_221.zip )

Med dette system kan du overvåge netværksudstyr og få alarmer mv. hvis der sker et eller andet.
Det kan godt være lidt tricky at sætte op, og lige dette system virker da også bedst med Dell udstyr, men også med andet.

Håber det hjælper dig lidt på vej.