/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
rengøring af gulv.
Fra : nanahund
Vist : 626 gange
500 point
Dato : 01-09-06 13:21

Jeg har lige udskiftet mit toilet, og det gamle var sat op på cement, og det er ikke helt dækket nu, og så er det lige hvordan fjerner jeg nemmest det sidste der er på gulvet. Det er musaikstifter på gulvet så de tåler da lidt, men det ser grimt ud med den kant af gammelt cementgrund.
Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 01-09-06 13:28

Der er ikke andet at gøre end at gribe hammer og mejsel og hugge det væk. Så kan du fylde småhullerne, med fliseklæben, når du lægger mosaik igen eller hvad du nu skal ha'.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 01-09-06 13:29

Du kan selvfølgelig også få en til at skære det væk med en vinkelsliber med stenskive, så bliver der en pænere kant.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 01-09-06 13:32

Hej Mokuf.
Det er fjernet, og det nye toilet sat op, og der var mosaik under men det der sidder i fugen og ned i mønstret vil jeg godt af med .
Hilsen Karen.

Accepteret svar
Fra : kissan

Modtaget 500 point
Dato : 01-09-06 15:33

Hej

Alfix laver en klinkerens, måske skan dem fjerne farveforskellen.

MVH

Kissan

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-09-06 15:37

Hej

www.alfix.dk/dk

Mvh Kissan

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-09-06 18:25

Brug fortyndet saltsyre ca 1: 50 til at ætse gammel fliseklæb/cement væk med.
Brug gummihandsker.
Husk at vande først, så syren ikke suges så dybt ind i fugen.
Vask med rigelig vand bageefter, og skrub med en hård børste for at fjerne det nedbrudte klæber/cement.

Bagefter kommer du ny fuge i i den rigtige farve og dybde. For meget vaskes af med vand og svamp inden det hærder.

Ak ja , der er ingen nem løsning.

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 01-09-06 18:45

Hej

Brug ikke saltsyre indendørs, det angriber metal, som amatur m.m.

MVH

Kissan

Godkendelse af svar
Fra : nanahund

Dato : 05-09-06 07:39

Tak for svaret kissan.