/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Renovering ved fremleje/byt
Fra : jespersahner
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 01-09-06 13:03

I den ejendom, hvor jeg bor, bliver ikke-renoverede lejligheder typisk renoveret, når lejer fraflytter lejligheden.

Jeg har hørt, at man ikke kan sætte sig imod renovering, hvis man bytter lejlighed med en anden. Den nye lejer vil så typisk på en kraftigt forøget husleje. I den situation har udlejer altså mulighed for/ret til at gå ind og renovere. Hvilken paragraf taler vi om her i Lejeloven?

Mit spm. er videre, om udlejer har samme mulighed, hvis lejligheden fremlejes. Hvilken paragraf taler vi om her i givet fald?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 13:08

Jeg ville ringe til lejernes lands organisation på mandag, de kan give dig det helt præcise svar

Vester Voldgade 9,1.
1552 København V
e-mail info@llo.dk

Personlig henvendelse
Mandag-onsdag kl. 13-15 og
torsdag kl. 13-17

Telefonisk henvendelse
Mandag-torsdag kl. 10-16
Tlf 3311 3075
Fax 3393 7617

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 13:11

Du kan også i linket http://www.llo.dk/ kikke rundt på siderne, du skal ude til venstre på siden tjekke om det er alm. byggeri eller privat

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-06 13:49

Lejeloven http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20060039529

Vedr. bytning og renovering se § 73.

Reglerne vedr. fremleje se § 69.

mvh
jakjoe.

Godkendelse af svar
Fra : jespersahner

Dato : 02-09-06 21:41

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-09-06 16:29

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe