/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
harddisk
Fra : olefabricius
Vist : 470 gange
300 point
Dato : 26-12-02 21:07

God aften!
Jeg er i gang med at købe helt ny comp,jeg ville vide om der er ting der skal gøres ved en helt ny og tom HD.Mvh Ole

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 310 point
Dato : 26-12-02 21:13

Hej olefabricius

Her kan du læse om formatering af ny harddisk m. m.: http://cph.ing.dk/konf/root/pcit/html/7815.all.html

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 26-12-02 21:16

Tak for svaret Rellom.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-12-02 21:17

jeg mener at du skal en tur i bios (eller tryk f11 under start ,vælg cdrom)vælge boot fra cdrom save and exit.start computer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 21:12

> Jeg er i gang med at købe helt ny comp,jeg ville vide om der er ting der
> skal gøres ved en helt ny og tom HD.Mvh Ole

Den skal som minimum formateres...

Muligvis og højest sandsynligt skal den også FDISK'es... Dvs. der skal laves
partitioner på harddisken...

-MK

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-12-02 22:01

Hvis det er windows xp, så skal du bare begynde installetionen, så vil du blive spurgt om den skal formateres...
og ja, det skal den (NTFS)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-12-02 03:51

Da det er en helt ny computer vil den sandsynligvis komme med i det
mindste Windows installeret, så der skal nok ikke fdiskes og
formateres.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 26 Dec 2002 21:12:26 +0100, "Martin Kær"
<avatar_dk@hotmail.com> wrote:

>> Jeg er i gang med at købe helt ny comp,jeg ville vide om der er ting der
>> skal gøres ved en helt ny og tom HD.Mvh Ole
>
>Den skal som minimum formateres...
>
>Muligvis og højest sandsynligt skal den også FDISK'es... Dvs. der skal laves
>partitioner på harddisken...
>
>-MK
>