/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Noder og becifringer til:
Fra : annvibeke
Vist : 4961 gange
200 point
Dato : 01-09-06 11:30

'Røvervisen' og 'Texas gule rose' er rimelig højt oppe på min ønskerliste

...er der hjælp at henter herinde? (jeg kan af ukendte grunde ikke publicere min efterlysning på danskesange.dk)

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 11:32

Jeg kan ikke huske hvem der har skrevet de to melodier, så jeg kan ikke søge videre, men prøv
at se om du kan være heldig, at de er i dette link

http://www.avz.dk/index.php?id=6

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 11:35

Der også en mulighed her

http://www.vejmus.dk/links-filer/links.htm

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 01-09-06 11:54

(måske jeg osse sku' ønske et ny tastatur)

For så vidt udmærkede links Nordsted1
...men det bar ikke frugt...

Og for at der ikke skal være nogen tvivl så er
Røvervisen skrevet af Thorbjørn Egner (Folk og røvere i Kardemommeby)
Texas gule rose mener jeg at preben Uglebjerg sang en gang...

mvh/ann-vibeke

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-09-06 12:05

Preben Uglebjerg - ja, det var ham, der sang Texas Gule Rose - hørte den som barn, hos mormor og morfar - på en 78'er grammofon...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 12:33

Texas gule rose kan købes her http://www.sheetmusicnow.com/results.asp?a=Results

men jeg ville gå på biblioteket og forhører mig der

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 12:38

Det går da helt forrygende dette her, nå men gå ind i linket ude i venstre side der kan du i søgefunktionen skrive yellow rose of Texas, så kommer der to muligheder

Annuller spørgsmålet
Fra : annvibeke

Dato : 08-09-06 14:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål