/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Udhent brugernavn htaccess
Fra : snuggi88
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 01-09-06 09:31

Hej allesammen.

Jeg sidder og laver et lagersystem på mit arbejde, og har fundet det nemmest at bruge htaccess som login, istedet for en mysql-database. Det eneste jeg så ikke lige kan finde ud af nu, er hvordan man henter brugernavnet ud af htaccess på den person der er logget ind? Og ville også høre om det måske var muligt at brugeren selv kan ændre password i et php interface? Det hele er skrevet i php.

MV
Kasper Jørgensen

Kommentar
Fra : cboy

Dato : 06-10-06 10:52

Det kan ikke umiddelbart forestille mig, at det er muligt.
.htaccess (som jo er en flad tekst fil) indeholder brugernavne på alle dem, som har adgang til biblioteket. Filen i sig selv kan sagtens hentes ind med php, men det får du ikke meget ud af.

Men prøv lige at se hvad følgende variabler indeholder:

$_SERVER['PHP_AUTH_USER']
$_SERVER['REMOTE_USER']

Kommentar
Fra : snuggi88

Dato : 06-10-06 19:43

Tak.. For det du kom med.. men havde dem i forvejen de der variabler og de kan kun oplysebrugernavn på den der er logget ind.. men ellers tak:D