/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Posthus - BG Terminal?
Fra : Nuserpigen
Vist : 716 gange
300 point
Dato : 31-08-06 23:12

Hejsa

Må et postkontor finde oplysninger om din private konto i BG Bank/Danske Bank, uden samtrykke?

Et firma i samme bygning som postkontoret, påstår at en af deres kunder har indbetalt et beløb til min konto. De har fået oplyst gennem postkontorets BG terminal, at kontoen er min.

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-08-06 23:29

Postkontoret kan mere eller mindre betragtes om BG-bank filialer.

Jeg tvivler stærkt på at et firma må få de oplysninger du angiver.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 31-08-06 23:45

Hej pirt03

Oki, jeg ved at chefen fra firmaet, selv sidder ved skranken på postkontoret af og til. Det er et lille postkontor. Det virker bare mærkeligt ,at han har lov til og checke oplysninger for hans firma, på postkontoret. I princippet, kan alle jo så komme og bede om bankoplysninger.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-06 23:47

Post Danmark indgik en aftale med BG-bank som senere også blev til BG Bank/Danske Bank.

Citat
Samarbejdsaftaler med andre virksomheder
Selskabet indgik i 1996 en samarbejdsaftale med BG Bank, som i dag er en del af Danske Bank koncernen, om udførelse af finansielle serviceydelser på posthusene. Aftalen er indgået for en 13-årig periode og udløber i 2008. Fra 1. oktober 2005 er Post Danmark A/S dog fritstillet i forhold til aftalens uopsigelighed. Post Danmark A/S kan som andre aktieselskaber oprette datterselskaber, erhverve ejerandele i andre virksomheder og indgå samarbejdsaftaler eller lignende.

http://www.trm.dk/sw157.asp

Citat
Et firma i samme bygning som postkontoret, påstår at en af deres kunder har indbetalt et beløb til min konto. De har fået oplyst gennem postkontorets BG terminal, at kontoen er min.

Hvad er problemet?

Blev de penge indsat på din konto !!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-06 23:51

Har du noget som helst med posthuset eller firmaet at gøre?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 31-08-06 23:53

Hej Ans

Problemet er ikke om pengene er indsat på min konto eller ej.
Jeg er interesseret i og vide om et firma, må have lov til og få sådanne oplysninger hos et postkontor uden min viden.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 31-08-06 23:56

Jeg har ikke noget med posthuset og gøre, andet en af jeg benytter mig af det fra tid til anden. Firmaet har jeg handlet i, men aldrig oplyst min bankforbindelse.

Accepteret svar
Fra : pirt03

Modtaget 310 point
Dato : 01-09-06 00:02

Jeg er ikke jurist, men sund fornuft siger mig at det som du har beskrevet det er en overtrædelse af posthusets (læs BG- Banks) tavshedspligt.
Du skal klage til højere sted over det der er sket - det nytter nok ikke du klager på postkontoret. Gå direkte til BG-banks hovedkontor i din by / nærmeste by. Evt. BG Banks hovedkontor i Kbh.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-09-06 00:16

Han har overtrådt sin bemyndigelse.

Jeg vil nu mene at det er Post Danmark du skal klage til.

Post Danmark A/S - Tietgensgade 37 - 1566 København V
Kundeservice tlf. 80 20 70 30

Kundeservice vil kunne viderestille dig.

Men er pengene udbetalt i firmaets navn, så måtte han jo selv vide det.

Er de udbetalt til dig privat fra en anden privat fra firmaet, men uden om firmaets konto, så vedrører det jo ikke ham.

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 01-09-06 00:24

Jeg prøver og tage kontakt til både BG Banks hovedkontor og Post Danmark.
Firmaet påstår at det er en kunde ( ikke en ansat) som har indbetalt penge på min konto.

Tak for svarene