/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
tic trac
Fra : fruSkrap
Vist : 1936 gange
200 point
Dato : 26-12-02 21:03

jeg mangler spillereglerne til tic trac - håber nogen kan hjælpe.
mvh fru Skrap

Kommentar
Fra : kanduolsen

Dato : 26-12-02 23:54

Er det "Super Tic-Tac-Toe Game" ?
Hvis, så er et link her -
http://www.tsrline.com/Super%20Tic-Tac-Toe.htm

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 00:05

Tric Trac - Er det franske ord for backgammon:

Her er reglerne:
http://www.nelostuote.fi/tanska/backgammonregler.html

Og her lidt mere detaljeret:
http://www.obgk.dk/diverse/regler.html

Mvh Rasmus

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 27-12-02 08:46

Pga. alm. dovenskab har jeg ikke givet alle kendte oplysninger, men her er de oplysninger jeg har:

Spillet foregår på en spilleplade/kasse størrelse ca 15 x 25 cm med filt i bunden. På øverste kant sidder klapper, som kan vippes op og ned. Klapperne er nummereret fra 1-9.
Man kaster 2 terninger ud i kassen og skal derefter vippe klapper op svarende til terningernes øjne - eller summen af de to terningers øjne.
Men hvordan er reglerne - hvordan vinder man - eller afslutter spillet??
mvh fru Skrap

Accepteret svar
Fra : rkl

Modtaget 200 point
Dato : 27-12-02 12:18

Hej fruSkrap

OK - så er jeg med :)

Man konkurrere 2 personer og skiftes til at kaste 2 terninger.

Viser terningen 2+5 kan man vælge at fjerne 2+5 eller 7.
Slår man 5+6 kan man kun fjerne 5+6.

Det er ofte en fordel at have de små tal tilbage.
F.eks har første spiller 2+4 tilbage og anden spiller 7+9.

Første spiller kan her bruge følgende slag 1+1 = 2, 1+3 = 4, 2+2 = 2 el. 4, samt naturligvis alle 2ére samt 4ére.
Anden spiller skal ramme 7 el. 9 f.eks 5+2 el. 4+5 osv. altså noget sværere.

Håber det hjalp dig :)

Mvh Rasmus

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 27-12-02 12:38

Tak for hjælpen Rasmus.
Godt der er nogen, der gider hjælpe en gammel kone ;0)
venlig hilsen
fru Skrap