/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Lim til Mursten
Fra : falc
Vist : 3327 gange
100 point
Dato : 31-08-06 22:09

Jeg har slået nogle fliser af mursten,hvad er den bedste lim til at lime dem på med.Falc

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 22:13

Alm. fliseklæb holder udmærket....

Vores husnommer er fliser og er sat op med fliseklæb - de har da holdt i 20 år

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 22:16

Den blå LIP har jeg brugt. Du kan købe farvepulver som du kan blande i fliseklæberen.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 31-08-06 22:22

Som refi skriver er fliseklæb det der holder bedst. Men da det er en tyk grå masse kan det være svært at lave pænt, især hvis det er små skaller det drejer sig om. Men så kan man bruge klart keramiklim i stedet for.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-08-06 22:27

nu er jeg mest til alfix , er noget bedre end lib
den blå ( profix) eller den sorte ( combifix)
dem må du godt blande tyndt op , så er det nemmere at få skallerne til at side pænt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 22:29

Kan være vi misforstår spørgsmålet og det er flige der er slået af mursten

Accepteret svar
Fra : mfjd

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-06 08:48

Brug lidt "Araldit" eller "sekundlim", så bliver reparationen usynlig.

Hilsen mfjd

Godkendelse af svar
Fra : falc

Dato : 01-09-06 10:02

Tak for svaret mfjd.Det var fliser ar mursten,som der står i andet indlæg.FALC