/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan åbner man en .pub-fil?
Fra : mettelise
Vist : 11912 gange
100 point
Dato : 31-08-06 21:41

Filen er oprettet i MS publisher, men den har jeg ikke råd til at købe. Der findes åbenbart ingen publisher viewer hos Microsoft...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 21:44

Med publisher

Har ikke oplevet andre programmer der kan åbne dem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 22:12

Publisher er et herligt program, men også den de andre ikke vil lege med.
CoralDraw 11 kan heller ikke åbne .pub filer.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 31-08-06 22:31

Ja det er surt med Publishers komatibilitet. Den vil kun snakke med sig selv.

Du kan skaffe dig en prøveversion ved at købe Alt om Data (i flg. Microsoft). Læs her:

http://www.microsoft.com/danmark/office/default.mspx

Er det kun tekst der skal læses, kan du måske bede afsenderen lave skærmdumps, så du kan læse det (læsbart, men heller ikke mere)

Du kan jo også bede ham om at lave en PDF-fil - så skal han doge have den professionelle Adobe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 23:50

Publisher kan selv lave en html fil som læses i en browser. Men den fylder lidt.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 31-08-06 23:54

Publisher er det eneste program der kan åbne pub-filer. Publisher 2003 standard koster p.t. ca. 1500 kr. i en enkeltbruger version. Den akademiske version koster ca. 750 kr.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-06 00:59
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-06 01:05

Som du kan se af mit link er der flere typer programmer som benytter sufix PUB, nemlig:

1.) http://office.microsoft.com/da-dk/FX010857941030.aspx

2.) http://www.pgp.com/products/

3.) http://www.cosmi.com/catalog/productivity/print_perf_gold.htm

4.) http://thesims.ea.com/us/

5.) http://www.corel.com/

... så de 'selvsikre' udsagn fra refi, e.c, pirt03 og zakia1964 kan du nynne højt og flot med på

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-06 01:05

...selvom de sgu nok har ret alligevel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 01-09-06 06:41

Hvis du ikke kan få afsenderen til at lave en PDF-fil ud af Publisherfilen (programmet til dette kan hentes gratis på pdf995.com), så send den til en, der har Públisher og bed vedkommende kopiere teksten over i et Worddokument og sende dette til dig.

Jeg arbejder en del i Publisher, men der er meget dette program ikke gider, (f.eks. skille clipart ad, lave Wordart med billeder i o.s.v). Så laver jeg disse ting i Word og kopierer dem over i Publisher.
Publisher er fint til at lave hjemmesider i, men kan f.eks. ikke fjerne de hvide områder, der er i clipart og billeder fra Photoshop, og det ser jo åndsvagt ud, hvis man har en baggrund på siden, men hvis man tager en tur ind over Word, kan man fjerne det hvide dér.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-06 08:59

OpenOffice....................kan heller ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-06 09:13

Der er kun publisher der kan åbne filen selvom Molokyle "troede" der var alternativer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-06 09:47

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-06 10:06

Skal du åbne mange publisherfiler - eller er det bare denne ene.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-09-06 11:03

adobe PagerMaker kan altså også åbne Publisher-filer (men den koster en herregaard)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-06 12:08

Så er det vist billigere at købe publisher