/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Analog og digitale signaler
Fra : ConniePige
Vist : 1114 gange
100 point
Dato : 31-08-06 21:25

Hej allesammen

Ja så kommer jeg endnu engang i håb om hjælp fra jer....nu må jeg se om jeg kan forklarer mig tydeligt nok og jeg vil lige sige, at min viden om det her emne er yderst begrænset eller meget nyerhvervet...

Prøver at forklare helt fra starten og håber det så bliver forståeligt....

Jeg sidder i et sommerhus med en helt alm. hus antenne, men er såå træt af at kigge på DR1 og TV2 ( og tro mig, når man ikke har andet kan man sgu se programmer man ellers ikke ville have ofret et blik og når de så begynder at blive sjove osse - så er den helt gal.. ) at jeg vil gøre lidt af hvert for at få flere programmer ind stuen...

Punkt 1 - Jeg har en hel ny parabol, men den er analog og jeg har ladet mig fortælle at der ikke længere findes programmer til de analoge paraboler....Er det rigtigt...???

Findes der ikke en liste eller andet hvor man kan se evt programmer....???

Punkt 2 - kan jeg nøjes med at købe en digital reciever til den parabol jeg allerede har....???

Hvad kigger man efter man når man køber reciever....

Eller skal jeg finde på noget helt andet ...??? - er totalt ligeglad med hvilke kanaler det er bare der er noget at se på...

Connie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 21:34

Punkt 1 NEJ

Punk2 JA

Der er tusindvis af analoge kanaler....... http://www.lyngsat.com/astra19.html

Astra er nok den der er flest på (dog mest tyske)

Hvis du har parabol behøver du blot en reciecer.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 21:36

reciecer =reciever

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-06 21:48

Hej Connie

Der er ikke flere analoge kanaler tilbage på de pågældende satelitter (d2mac). Der findes til gengæld en del gratis digitale kanaler (dem med et "F" i kolonen "Video
Encryption")

http://www.lyngsat.com/sirius3.html
http://www.lyngsat.com/sirius2.html
http://www.lyngsat.com/thor2.html
http://www.lyngsat.com/thor3.html
http://www.lyngsat.com/i1002.html

Bemærk venligst at nogle af kanalerne er radiokanaler.
Den billigste måde at få adgang til kanalerne på er ved at tegne et abbonement hos enten Canal digital eller hos viasat. Med i sådan et abbonement får du en digital reciever og ofte også en parabol. Din eksisterende analoge parabol kan dog sagtens bruges igen, hvis dine LNB'er (hovederne) er af typen "universal", hvilket de fleste er. Et abbonement ligger typisk på 200 kr om måneden det første år. Herefter er udstyret dit og du kan så fortsat se og høre de gratis kanaler, hvis du ikke ønsker at forlænge dit abbonement.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 21:54
Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 21:59

Her er ASTRA´s eget forslag til modtagelse af ANALOGE kanaler

http://www.ses-astra.com/consumer/sites/international/How_to_receive/What_do_I_need/index.php

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 31-08-06 22:00

Punkt 1. Hvis det er danske kanaler vi taler om er det rigtigt. Men der er masser af udenlandske, mest tyske.
Punkt 2. Nej, du skal også have et digitalt LNB-hoved.
Hvis du vender den mod Astra 19,2ø kan du ta' omkring 25 gratis kanaler bl.a. Tysk 1-2-3, 3 RTL kanaler, Eurosport, DSF (sport) CNN
P.S. Hos CanalDigital får du kun parabolen, receiveren lejer man.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-08-06 22:02

Hej igen

Ja det ser faktisk ud til at der stadig er nogle tilbage på ASTRA sateliten. Du kan sikkert købe en brugt analog reciever for nogle få kroner. Hvis du kender en der kan sætte din parabol op for dig kan det sikkert ordnes billigt. Ellers vil jeg stadigvæk råde dig til at overveje den anden løsning med den digitale reciever. De analoge kanaler der er tilbage vil meget snart blive udfaset, da det er for dyrt at sende fra satelit, hvis det kun er få der kan modtage det man sender.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 22:02

Tjekkede lige ---- Vi har ca. 300 kanaler (gratiskanaler) på astra nogle dog digitale.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 31-08-06 22:12

hej igen...

Mange tak indtil videre allesammen...nu har jeg lidt at sidde og studere

Men forsæt endelig med alle jeres guldkorn, som falder på et meget tørt sted...man bliver jo aldrig for gammel til at lærer vel...

Connie

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-08-06 22:13

Jeg kan nu "kun" tælle til 46 +- et par stykker, men det både radio og tv kanaler, dem der ikke står d2mac ved eller PAL er alle digitale. 46 er nu også pænt meget mere end blot tv1 og tv2

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 31-08-06 22:14

300 kanaler...????

Connie

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 31-08-06 22:15

helt enig...srhansen...

Connie

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-06 22:20

Der er bunkevis af shopping/dating-skanaler på astra.....

Af ordentlige kanaler har f. eks.

RTL-RTL2-RTLsuper-Sat1-ARD-ZDF-Pro7-KANAL1-Eurosport-CNN-BBC og mange flere

Og så er der også lige DAS VIERTE (Hollywoods tyske filmkanal)

Godkendelse af svar
Fra : ConniePige

Dato : 01-09-06 11:04

Tak for svaret srhansen.