/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Installering af grafikkort.
Fra : nightmood
Vist : 251 gange
100 point
Dato : 31-08-06 21:19

Min computer er samlet fra bunden af. Jeg har et ASUS bundkort og har netop sat et ASUS grafikkort i.
Grafikkortet er NVIDIA 7600GT 256 MB ASUS PCI
Problemet er, Windows ikke acceptere drivern til det. (Jeg har også problemer med et lydkorts driver.)
I enhedshåndteringen er der et gult spørgsmålstegn. Og jeg kan ikke opdatere drivern.
Hvis jeg søger i listen over kompatibel hardware, er den ikke listet blandt Geforce produkter.

Skal jeg ændre indstilling i BIOS for at angive et nyt skærmkort?

Er det Windows XP Professionel, der ikke er konfigureret til at arbejde med skærmkortet?

Kan PCI "stikket" være beskadiget? Jeg har skærmen tilsluttet selve skærmen til selve skærmkortet og har et almindeligt skærmbillede uden at drivern er downloadet.

Hvis jeg overhører advarslerne, bliver skærmen "blå", dvs. viser Medion pauseskærm. Kan skærmkortet være indstillet til TV-udgang? (Jeg har ikke kabler til at skifte fra skærmkortets TV-udgang.) Eller er opløsningen for høj til skærmen?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-06 21:23

Hvad er der af gule spørgsmålstegn i enhedshåndtering? Umiddelbart lyder det som om der mangler nogle bundkortsdrivere!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-06 21:24

Hvad er det for et bundkort?

Kommentar
Fra : janik

Dato : 31-08-06 23:02

jeg havde samme problem og der fik jeg opdateret bios for at få det til at
kører .
Asus har alle deres nyeste bios til deres bundkort og der er ingen problemer mere
med at opdatere bios

Kommentar
Fra : nightmood

Dato : 31-08-06 23:12

Jeg prøver lige at geninstallerer windows og formattere. Dvs. starte op fra en frisk pc. Så vil jeg følge rådene, jeg har fået til nu og evaluerer dem.

Tak foreløbig.

Annuller spørgsmålet
Fra : nightmood

Dato : 10-09-06 18:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål