/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
betonstolpe
Fra : nejrup
Vist : 726 gange
100 point
Dato : 31-08-06 20:31

støbe skabelon til betonstolpe H, hvordan skal man samle den så den er til at skille ad igen,
amering osv

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-08-06 20:41

hvad mener du
er det fordi du vil kunne få stolpen op igen

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 31-08-06 21:28

Du kan lave den, som en åben kasseder ligger ned, og hvor bund og endestykker ligger mellem 2 lidt for lange sider. De 2 sider spændes sammen om bundstyk og endestykker. Brug evt lægter til at stive formen af. Husk afstandsstykker til armeringen. Skal stolpen stå lodret, han du grave hullet ud, og bare støbe direkte ned i huldet, og her kan du sagtens have armering i. Lige inden overfladen, Samler du de fire sider, der passer sammen 2 og 2, oven på det nystøbte, tøjrer den, og fortsætter støbningen. Husk altid at give formen olie eller en eller anden form for slipmiddel.

Skal du have det forklaret bedre, så send en mailadresse, så jeg kan tegne og fortælle.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 31-08-06 21:31

Hvorfor H og skal den stå lodret, eller ligge vandret?