/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 2000
Fra : droslerne
Vist : 512 gange
200 point
Dato : 31-08-06 18:06

Hej
Kan man opgradere windows 2000 til windows xp eller indstalere en ny Windows xp på og beholde de programmer man har på 2000 i forvejen ??
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-08-06 18:12

Du kan godt opgradere til XP, men det er ikke sikkert alle programmer kører bagefter.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-06 18:14

Hvis du har en original xp cd mrd sktiveringskode kan du lægge den ind oven i din 2000

Sæt dit cdrom drev til first boot device i bios.
sæt xp cden i drevet og tryk på en tast når den spørgen om du vil det for at starte på cd
lad den køre færdigt indtil du får valget om du vil installere eller reparere
vælg installere og fortsæt
Den finder nu de drev du kan installerer på
Vælg det hvor 2000 ligger på
fortsæt den finder nu ud af at der er et styresystem på i forvejen.
Det vælger du så at reparere og den vil installere ind oveni uden at du mister noget

Jeg tror dette virker, for det gør det nemlig med xp og 2000 og xp er tæt på hinanden.
Men vent lig lidt og se hvad eksperterne siger ;-9
Hvis ikke de mener det virker trækker jeg mine ord i mig igen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-08-06 18:19

Det letteste er, at sætte xp i cdrommen, når win2K er klar, marker opgrader, så klarer den næsten resten selv.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 31-08-06 18:24

peet49
Mister jeg så intet af de programmer jeg har lagt ind ekempel bank, foto o.s.v

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 210 point
Dato : 31-08-06 18:28

Har du mere end een partition på disken, er det en god ide, at lave backup på den. Normalt mistes der ikke nogen, du skal huske, at bruge samme mappe til xp, som win2K.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-06 18:36
Kommentar
Fra : bja2

Dato : 31-08-06 18:49

Ja men du skal være opmærksom på at der måske skal nye drivere til enkelte programmer. Ellers skulle der ikke være de store problemer. Du kan og starte med XP i drevet og lave en ny formattering

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-06 19:10

Nå godt nok så var jeg da ikke helt galt på den

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 31-08-06 19:10

du kunne jo lige lave en bacup inden , bare for at være sikker
normalt virker det fint , men med edb , kan alt jo gå galt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-08-06 19:15

med edb kan man sige at - HVAD DER KAN GÅ GALT, GÅR GALT -

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 19:45

Hvor meget plads er der på din HD
Har du flere partititoner
Hvad fylder din win 2000
Hvor hurtig er din comp ...... Mhz
hvormeget Ram har du

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 31-08-06 21:05

Tak for svaret peet49.
Jeg har ikke misted noget, og jeg gjode som du sagde.
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-08-06 21:39

Selv tak.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-09-06 14:37

Fint nok med at du har fået en ny install af XP og at det hele virker men gik spørgsmålet ikke på om det kunne lade sig gøre at installere XP ind oveni 2000 uden tab af data.. Det var da det jeg svarede på.

Held og lykke med Xp, der er ikke så meget forskel, bare en pænere brugerflade