/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilket grafik kort
Fra : Melander
Vist : 444 gange
200 point
Dato : 26-12-02 17:41

Hej

Jeg vil ud og købe et nyt grafikkort , men jeg ved ikke hvilket jeg skal vælge...

Min pc er en 866 mhz pentium3, jeg har 256 mb ram i, og mit nuværende grafikkort er et geforce256.

Desværre ved jeg ikke hvad mit bundkort understøtter og hvad det er for et, men kan man ikke finde under et eller andet på pc,en......

mvh. Melander

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 19:51

er der ingen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 26-12-02 20:10

vis jeg sku velge ska det være geforce 4 MMX 128 DDram den koster MAX 800 kr det er selv såden en jeg har :) der er ganste god til spil :) man kan spille de flester grafiske spil :) spiller se såden nogen som Bil spil, Skyde spil der kan min com trække en i full opløsning :)

håber du kan bruge det her forslag

MVH Daniel

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 20:26

det gør ikke noget, jeg godkender aldrig formodet svar, da jeg godt kan finde ud af at godkender den kommentar jeg synes gør sig fortjent til det...formodet svar muligheden burde fjernes fra kandu..

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 20:27

jamen det kort køre da 4x agp gør det ikke, og da min maskine er 2 år gammel, tror jeg kun den kører 2x agp, men det er ikke noget jeg aner noget 100% om..

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 20:59

On Thu, 26 Dec 2002 16:38:49 GMT, Melander <Melander.news@kandu.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg vil ud og købe et nyt grafikkort , men jeg ved ikke hvilket jeg skal
> vælge...
>
> Min pc er en 866 mhz pentium3, jeg har 256 mb ram i, og mit nuværende
> grafikkort er et geforce256.
>
> Desværre ved jeg ikke hvad mit bundkort understøtter og hvad det er for
> et, men kan man ikke finde under et eller andet på pc,en......
>
> mvh. Melander
>

Bedste køb i dag er Geforce4-4200 f.eks. et Asus
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=V8420/DT
eller Radeon9000
http://www.midtdata.dk/indexmereinfo.asp?model=3DPROP9000

Hvis du allerede har et GF256 så har du sikkert også et AGP slot. Også kan
du bruge en af de ovenstående.

Ved du have dit motherboard hedder?
--
Thomas Hansen

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 21:17

Ved du have dit motherboard hedder?
> --
> Thomas Hansen

Nej thomas det ved jeg ikke, men geforce4-4200 er et helt nyt kort, kan det virkelig godt bruges på en gammel maskine som min.

Melander

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-12-02 21:30

Du kan tjekke hvilket bundkort du har med "SiSoft Sandra 2003"

Og ang. hvilket grafikkort du skal vælge, så vil jeg andbefalde GeForce4 TI-4200, og hvis det skal være lidt billigere så Geforce3 TI-200/500. (hvis det bare skal være billigt så Geforce4 mx 440 af mærket daytona/pelit)

Hvor meget er du klar til at bruge på sådan et kort(kr.)

ps. du kan hente SiSoft Sandra 2003 på http://www.octools.com/index.cgi?caller=downloads.html

det er et meget godt program til at checke dit system... PRØV DET

Vh. dr_scooter

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 21:33

jeg prøver lige at tjekke, vender tilbage med resultatet

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 21:49

hmm, nu ved jeg om dette hjælper..

producent: micro-star

via vt82c693 apollo pro plus chipset

og så fik jeg en advarsel jeg ikke ved hvad betyder: Warning:IOQD is set too low, performance will suffer

melander

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-12-02 21:52

Hvad var model???

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 22:00

model: w6156vf1 v2.3 040500

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-12-02 22:11

så ville jeg vælge et geforce3 TI200, da du ikke får det "vilde" mere ud af et et Geforce4 Ti-4200...

Selvfølgelig får du lidt mere ud af et geforce4 TI-4200, men så ville jeg hellere spare de 500kr. og få et der ca. er 10-15% (højest) langsommere end Geforce4 TI-4200...

Mvh. dr_scooter

Ps. har selv haft et Geforce3 TI-200, og sidder nu med et Geforce4 TI-4200... og TI-200 er bestemt ikke dårligt...
Jeg prøver lige og finde en scala-diagram, sådan at du kan se hvor meget forskel der er:)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 22:18

hvor meget forskel der imellem gf3 og gf4 eller gf3 og gf256

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-12-02 22:19

On Thu, 26 Dec 2002 20:15:24 GMT, Melander <Melander.news@kandu.dk> wrote:

> Ved du have dit motherboard hedder?
>> -- Thomas Hansen
>
> Nej thomas det ved jeg ikke, men geforce4-4200 er et helt nyt kort, kan
> det virkelig godt bruges på en gammel maskine som min.
>
> Melander
>

Så gammel er den jo heller ikke, det kan jeg da se på den cpu du har i. Det
er en ganske udemærket cpu som sagtens lkan udnytte de to nævnte
grafikkort.
Cpuen er ikke mere end et par år højest. Agp porten blev introduceret for
ca 5 år siden så det er meget muligt at du har en sådan.
PCI Geforce256 er ikke ret almindelige så sandsynligvis har du et agp slot.
Hvis du har mod på det kan du åbne maskinen og tjeke om grafikkortet sidder
i et pci slot eller agp.

--
Thomas Hansen

Accepteret svar
Fra : dr_scooter

Modtaget 200 point
Dato : 26-12-02 22:26

Imellem Gf3 og Gf 4 er der ikke det helt vilde, men der er en smule... og mellem Gf3 og Gf256 er der rigtigt meget...

Hvis vi siger at Geforce4 TI-4200 er en Farrari, så er Geforce3 TI-200 en Porce, og gf256 er en brugt opel kadet:)

Det er sådan ca. hvad der passer hvad ang. Performance på disse 3 grafikkort...

håber at du kan bruge det...

Vh. dr_scooter

ps. Jeg prøver stadigvæk og finde et scala-diagram, sådan at du kan se hvor meget forskel der er:)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-12-02 22:35
Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 26-12-02 22:39

Tak for svaret dr_scooter.

Så tror deleme at jeg køber et geforce3 ti 200 i morgen og knalder det i maskinen, så håber den kommer til at kører bedre, for jeg har probs når jeg kører min julegave(lord of the rings: the game).

god jul til dig scooter

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-12-02 23:03

Jo tak, og i lige måde...

ps. du skal ikke give mere end 875 kr. for et Geforce3 TI-200 128 mb ram m. TV-out (aller højest)...

ellers send en mail til dr_scooter@ofir.dk så kan jeg fortælle hvor du skal købe...
"*§*"
\l/
og godt nytår l (fyrværkeri)

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 26-12-02 23:04

den kiksede hvist lidt:)

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-12-02 15:50

hejsa jeg endte med at købe et geforce4 64mb mx420

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 12-04-03 05:10

det var noget skidt hva!!! mindst et MX440