/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Access spørgsmål - udfyld.
Fra : moltov
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 31-08-06 15:01

Hejsa

Hvordan kan jeg få et felt i formular til at komme med forslag, når man eks. taster et navn ind? Selvfølgelig skal den kun komme med forslag, som i forvejen er i databasen. (Jeg håber i forstår )

VH
Moltov

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 31-08-06 15:15

Du skal lave et rullelistefelt baseret på et opslag i en tabel. Allerede når du laver tabellerne skal du definere dit felt hvor du i felttypen bruger "guidn opslag". Når du så laver formularen kan den jo baseres på flere tabeller eller en forespørgsel lavet udfra tabellerne. På den måde vil dit rulleliste felt automatisk blive lavet.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-06 16:33

Du kan benytte "autoExpand"
Du finder hjælp om det her:
hjælp>skriv autofyld>søg>vælg AutoExpand Property
og det bruger du i en combobox så du enten ruller ned eller bare begynder at skrive.

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 18-09-06 11:20

Tak for svaret e.c.