/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Distributionslister
Fra : okjk
Vist : 844 gange
100 point
Dato : 31-08-06 08:40

Nogen der kender en smart måde at oprette en distributionsliste på. Altså jeg får tilsendt en mail - denne mail er sendt til en lang række andre personer - disse personer vil jeg gerne have ind i outlook express som en gruppe så jeg kan anvende den senere - men helst uden at jeg skel sidde og tilføje hver enkelt person.
OPS - der er tale om OUTLOOK EXPRESS - IKKE OUTLOOK

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 08:44

Citat
Sådan oprettes en gruppe med kontaktpersoner

Du kan oprette et enkelt gruppenavn (eller alias), som du kan bruge, når du sender en meddelelse til flere kontaktpersoner på én gang. Du skal blot oprette et gruppenavn og tilføje kontaktpersonerne individuelt i gruppen. Derefter kan du nøjes med at skrive gruppens navn i boksen Til, når du sender e-mails.

Marker den mappe i adressekartoteket, som du vil oprette en gruppe i. Klik på Ny på værktøjslinjen, og klik derefter på Ny gruppe.
Dialogboksen Egenskaber åbnes. Skriv navnet på gruppen i boksen Gruppenavn.
Du kan tilføje personer i gruppen på flere forskellige måder:
Hvis du vil tilføje en person fra adressekartotekslisten, skal du klikke på Vælg medlemmer og derefter klikke på et navn på adressekartotekslisten.
Hvis du vil tilføje en person i gruppen direkte uden at tilføje navnet i adressekartoteket, skal du skrive personens navn og e-mail-adresse i den nederste halvdel af dialogboksen Egenskaber og derefter klikke på Tilføj.
Hvis du vil tilføje en person både i gruppen og adressekartoteket, skal du klikke på Ny kontaktperson og tilføje de relevante oplysninger.
Hvis du vil bruge en adresseliste, skal du klikke på Vælg medlemmer og derefter klikke på Søg. Vælg en adresseliste på rullelisten nederst i tekstboksen.
Når du har fundet og valgt en adresse, føjes den automatisk til adressekartoteket.
Gentag denne fremgangsmåde for hver kontaktperson, indtil gruppen er defineret.
Bemærk!

Hvis du vil se en liste over dine grupper uden for adressekartotekslisterne, skal du kontrollere, at Mapper og grupper er markeret i menuen Vis i adressekartoteket.
Du kan oprette flere grupper, og kontaktpersoner kan tilhøre mere end én gruppe.

du kan se det her under hjælp i outlook express

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 08:58

BTW.. jeg var måske lidt hurtigt ude - det jeg gør er at oprette en gruppe med navn eller nummer - når jeg modtager mailen klikker jeg videresend - så kan du kopiere alle adresserne - indsætte i gruppen de skal under i feltet e-mail under egenskaber. Du får måske meddelelse om at adressen ikke er gyldig - det betyder intet - bare adresserne er separeret af et komma

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 09:11

ps. adresserne du får en masse i en mail er i forvejen med komma så det er ikke noget du skal bekymre dig om når du gør det på den måde

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 31-08-06 09:46

Hmm - bakser lidt med det - skal man kunne kopiere alle adresserne over i gruppen på en gang ( der er mere end 100 så det ville være rart ) er lidt i tidnød prøver igen senere på dagen )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 09:48

jeps nemlig - sådan gjorde jeg på et tidspunkt for nogle uger siden og det virkede

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-06 10:05

Du kunne også sørge for at kontaktpersoner for hovedidentitet er tom (altså flytte over i en mappe)
Nu kan du bare tilføje afsender så de kommer ind i hovedmappen
markere dem og så lige flytte dem over i din gruppemappe.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 31-08-06 16:30

Det lyder ellers logisk og rigtigt miritdk - men der må være noget jeg gør galt.
Har opretten en ny gruppe i adressekartoteket. Videresender mailen med alle adresserne - kopierer adresserne og åbner adressekartoteket og bladrer frem til den nye gruppe - men jeg får ikke mulighed for at indsætte noget, - eller det er kun den første mailadresse der kommer ind ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 16:35

så prøv min metode

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 17:49

hmm virker ok her - har lige lavet en gruppe X - har kopieret 73 e-mail adresser og sat dem ind - og der ligger de.
(jeg har større grupper liggende der er sat ind på samme måde, ville blot sikre mig der ikke var noget nyt efter sidste opdatering)
Husker du at sætte ind i e-mail feltet forneden i gruppen ?? Og at klikke ok ?? (du skal kunne se dem i ruden ovenover)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 17:55

tilføj + ok - så skulle du kunne åbne gruppen og se de er der

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 31-08-06 18:20

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 18:25

gad vide hvorfor det ikke virker hos dig - hmmm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 18:52

Miritdk - jeg tror nogle gange at vi "kører" forskellige udgaver af programmerne.
eks. min er Outlook Express 6.00.2800.1106

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-08-06 19:08

6.00.2900.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158) her - tjah kan da være - ved det ikke - men jeg har nu altid brugt den metode - hmmmm

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 31-08-06 21:39

Jeg vil sige tak for hjælpen til jer begge to - lidt ærgerligt at man ikke kan dele poinsene - måske uretfærdigt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 21:46

Jeg deler lige med Miritdk.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 31-08-06 21:49

Nu blir jeg nysgerrig - hvordan deler man ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-06 21:51

Mirit får bare nogle point af mig, så har vi "delt"