/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
CMI8738, støj..
Fra : BentSimonsen
Vist : 427 gange
180 point
Dato : 31-08-06 01:06

Heyza..
Har haft sådan et subwoofer sæt, i snart 2 år.. Men har aldrig kunne bruge det fuldt ud, da jeg
ikke havde et lydkort der understøttede 5.1
Fik fat i sådan en adapter ala den her, http://www.dbusch.com/d/permanent/ncableaudio.jpg
Sluttede Front/Sub/Center til i hun stikkene, og han stikket ind i computer.. Hvorefter mine 3 front højtalerer & Sub wooferen virkede.. ( Altså på det kort der ikke understøttede 5.1)
Har kørt med det i et stykke tid, indtil idag..
Jeg fik et "CMI8738/C3DX PCI Audio" af min svoger..
Installerede driverne, og fik alle højtalerne til at virke, undtagen min subwoofer..
Prøvede at rode lidt rundt med stikkene, mens en mp3 kørte i baggrunden..
Hvilket førte til, at sangen satte sig fast i en uendelig skratte lyd..
Tog stikkene fra og satte dem rigtigt til igen.. Og samme problem.. Alt virkede undtagen subwooferen.. Tænkte at jeg ville kombinerer, front & Subwooferen i adapteren og sætte dem til "Front-out" da det virkede på mit gamle lydkort.. Men så begyndte det for alvor at skratte i højtalerne.. Sluttede det tilbage til normal igen, nu virkede alle højtalerne & subwooferen!!
Der er bare det at der er en masse støj, i højtalerne nu..
Har jeg fuldstændig ødelagt dem eller hva??

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 31-08-06 10:31

et lille godt råd. Invistere i et 5.1 kanals lydkort, så det hele hængere sammen. her er der et par gode billige lydkort fx. http://www.tjdata.dk/default.asp?shopkid=613&shopukid=1328&id=56&table=Kat .en motor køre også bedre med benzin end med motorolie

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 31-08-06 13:12

Hmm.. Det skulle jo gerne være et 5.1 kanals lydkort, det jeg har..
Det har ihvertfald, en blå, lyserød, grøn, sort & orange indgang.
Blå: Line-in. Lyserød: Mic. Grøn: Front speakers. Sort: Rear speakers. Orange: Sub/center speaker..
Prøvede at slutte det tilbage til mit gamle lydkort.. Og ikke mer støj..
Så tror i fejlen ligger på lydkortet?

Annuller spørgsmålet
Fra : BentSimonsen

Dato : 04-10-06 16:44

Fandt fejlen selv, (dårlig driver) Så annuller dette spørgsmål..