/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
ISP
Fra : madsp
Vist : 430 gange
50 point
Dato : 17-08-01 18:34

Kan Det passe at ISP kan se emnet på alle de email der bliver sendt, så de f.eks. kan betale 0.01 $ til en dreng der skal have en hjerteoperation for hver mail der bliver sendt med et bestemt emne.
Både om det er teknisk muligt og om ISP har interesse i at hjælpe en enkelt dreng.
Med Venlig Hilsen
Mads M. Pedersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-01 17:36

"madsp" <madsp.news@kandu.dk> writes:

> Kan Det passe at ISP kan se emnet på alle de email der bliver sendt, så
> de f.eks. kan betale 0.01 $ til en dreng der skal have en
> hjerteoperation for hver mail der bliver sendt med et bestemt emne.

En ISP logger ikke typisk email-subject-headere, men kun til/fra og
message-ID, men alt kan selvfølgelig lade sig gøre.

> Både om det er teknisk muligt og om ISP har interesse i at hjælpe en
> enkelt dreng.

Stol trygt på, at det er en hoax. Og ikke en ny en af slagsen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."
I speak only 0}._.{0 Ordsprogenes bog 13,20
for myself. O/ \O

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-08-01 20:08

madsp wrote:

>Kan Det passe at ISP kan se emnet på alle de email der bliver sendt, så
>de f.eks. kan betale 0.01 $ til en dreng der skal have en
>hjerteoperation for hver mail der bliver sendt med et bestemt emne.

Læs dette link.

http://www.snopes.com/inboxer/children/mydek.htm

--
Nescafe - because your pets deserve the best!

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 05-10-01 14:12

Det er nemt at synkronisere kontaktpersoner og kalender, men jeg ved ikke om man umiddelbart kan synkronisere selve mailboxen....

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 31-10-01 19:11

Jeg tror ikke det er mange ISP´er der har i sinde at hjælpe en lille dreng, men ok, lad os for sagnes skyld sige at de gjorde, teoretisk ville det du snakker om kunne lade sig gøre, men det ville kræve store resourser, sikkert flere end det ville insamle, da der bliver sendt MANGE mails hver dag. Og som sagt en ISP ville sikkert ikke prøve den slags. Jeg kan da også lige fortælle at idag er der ikke noget ISP der kigger headers igennem, eller mails for den sags skyld, så skriv du bare hvad du lyster, men man ved jo aldrig med Echelon, aner sgu ikke hvad de laver dernede, så brug ikke for meget bombe, bin laden, og den slags i dine mails, man ved jo aldrig
Håber det hjalp lidt, ellers wer du velkommen til at kontakte mig på nedenstående mail.

Med Venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@anarki.dk