/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Brug for et geometri program
Fra : dr0zie
Vist : 5272 gange
100 point
Dato : 30-08-06 13:35

En der ved om der findes et geometri plugin program til word.

Sådan et program som fx. Mathtype, er med tal

Programmet skal i første ende bare kunne tegne geometriske-figurer, så jeg slipper for at selv tegne dem. Linie efter linie.

På forhånd tak.
Dr0zie

OBS: Blev forslået visio men da jeg fik lov til at prøve det i butikken, fandt jeg ud af at det ikke kan regne grader osv..
Så skal have fat i et program der kan tegne geometriske figurer med grader og linier..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-08-06 17:20
Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 02-09-06 14:23

Jeg ved ikke om der findes sådan et plug-in til Word..

Hvis det er fordi du vil slippe for at tæve dig i gennem matematikkens verden for at beregne en given figur, findes der et alternativ som måske tilgodeser dit behov.
Jeg vil forslå dig at anvende en 2D AutoCAD version. Der kan du tegne fig. Op i 1:1, med faktiske vinkler og afstande.. efterfølgende kan du uddrage alle de mål du vil på fig.

Hvis du så har behov for at få det ind i Word, tja så er det bare CTRL-C / CTRL-V

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 02-09-06 17:27

Er der forskel på 2D AutoCAD og AutoCAD for mener jeg har AutoCAD 2004 liggende et eller andet sted i kælderen (Vandt det i en konkurrance)

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 02-09-06 20:21

Nej, det er der ikke forskel på, det var bare sådan at du ikke begyndte at lede efter noget inventor (3D-CAD) til at løse opgaven, det er der jo ingen grund til.

Jeg har selv brugt Autocad til at lave målfaste beregningsskitser i mine projekter gennem min uddannelse, og det har fungeret fint.

Det er det forslag jeg har til at løse dit problem, når du ikke vil anvende Visio..

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 03-09-06 01:42

Jeg prøver at installere det og så vender jeg lige tilbage

Kommentar
Fra : dr0zie

Dato : 05-09-06 11:34

hejsa har installeret det nu og når jeg når ind til starten vælger jeg classic hvad gør jeg så derfra?

Accepteret svar
Fra : Footprint

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-06 17:16

Jamen så er det egentlig bare at begynde at tegne de figure som du vil anvende.. hvordan du skal bruge Autocad er nok nemmes at finde ud af hvis du går i hjælp og ser om der ikke er en online tutorial, eller tilsvarende som guider en gennen de første lektioner i at bruge autocad...

Ved godt det er lidt et tyndt svar, men det vil være rimelig omfattende hvis jeg skal beskrive hvordan du skal bruge autocad til at tegne i..

Godkendelse af svar
Fra : dr0zie

Dato : 11-09-06 13:01

Jamen jo tak jeg vil prøve at lege med det

Kommentar
Fra : lilletroll