/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Derbi GP1
Fra : spooff
Vist : 386 gange
200 point
Dato : 30-08-06 10:46

Har monteret en ny Polini alu cyl. 47,4 vandkølet. Der kommer nogle dråber kølervæske ud både den der er igang og når den er stoppet.det kommer ud ved bundpakningen i de 2 nederste "hjørner". Det er en metalpakning. Vil det hjælpe at skifte til en anden type pakning? Mener jeg har strammet det ordentlig.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 30-08-06 17:04

Ja, der må ALDRIG dryppe noget ud, du bør montere et nyt pakningssæt, men kan også give et tyndt lag flydende pakning på siderne af pakningen.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=742315558&n=1685912857&pn=1685912860
I øjeblikket kan der måske komme dråber ind i krumtaphuset, som ødelægger lejerne.
Og spænd topstykket over kryds, med velsmurte pinbolte. Spænd helst med momentnøgle.
Vær helt sikker på at bunden af cylinder og toppen af krumtaphuset, er helt plane, og at der ikke er noget der tvinger cylinderen lidt skæv, heller ikke noget af en gl. pakning der sidder tilbage på krumtaphuset.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 30-08-06 18:53

Tak for svaret pallebhansen.