/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
FIBERKABEL
Fra : mve1949
Vist : 653 gange
50 point
Dato : 29-08-06 21:16

Hej Alle

Jeg har fået et tilbud fra Nesa, på at få lagt Fiberkabel ind i Rækkehuset,
Men jeg syntes gravearbejdet er lige lovligt dyrt, så tænkte jeg kan man ikke selv grave, det ligger
jo ca. 0,50 m under fliserne
Er dette lovligt eller må man slet ikke grave som privatmand i fortorvet.
Priserne på installationen og skydning af kabel under vejen, ligger på ca 4000 - 5000 kr.
Er der ellers nogen der kan give mig et godt råd, jeg ønsker KUN at få lagt fiberkabel ind i huset.

Det ville glæde mig meget hvis nogen kunne hjælpe mig

mvh mve1949

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 22:23

Det er jo kommunen der ejer fortorvet, så prøv at ringe til teknisk forvirring

Kommentar
Fra : eltrikos

Dato : 30-08-06 00:03

Hejsa
Jeg tror du har misforstået noget, nesa har 2 løsninger en grav selv løsning, og en nesa grav.
Nesa grav: er hvor nesa graver det hele, fra skabet ude ved vejen og helt ind til dit hus.
Men grav selv løsningen, som jeg kan forstå du gerne vil bruge, er hvor nesa graver hen hvor din grund starter også skal du selv grave resten.
Så du skal ikke ud i fortorvet og grave.
Håber dette svar kan bruges ellers spørg løs

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-06 00:08

Hej
Hold dig til egen jord / parcel. Bevæger du dig ud i offentlig areal, skal du erstatte eventuelle skader der opstår .. og der ligger garanteret MANGE "sjove ting", som måske ikke er korrekt registreret.

Som tidligere formand for en antenneforening, kan jeg kun sige: "Der er dyrt .. men det kan blive MEGET dyrere.

/PG

Godkendelse af svar
Fra : mve1949

Dato : 03-10-06 05:36

Tak for svaret Guild.