/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
XWV fil ??
Fra : SjalaJonez
Vist : 349 gange
100 point
Dato : 29-08-06 21:05

Hvad for et program skal jeg bruge for at åbne XWV filer ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-06 21:18

hmm - husker jeg i sin tid havde xwv filer da jeg brugte syntisizer - men mener det er noget der tilhører softwareprogrammet - som jeg ikke husker hvad hed. Men kan det være noget med ringetoner måske ?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 21:18

Det må være et 'hjemmebixet' format. Det er ikke et 'kendt' format i div. databaser over; file extensions:
Citat
Ooops

The file extension you were looking for is not in any of the databases.

Her finder du mere om XWV, men det har intet med filformater at gøre: http://www.google.com/custom?q=XWV&client=pub-9837019020843077&forid=1&channel=6059172638&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&cof=GALT%3A%23008000%3BGL%3A1%3BDIV%3A%233333CC%3BVLC%3A663399%3BAH%3Acenter%3BBGC%3AFFFFCC%3BLBGC%3AFFFFFF%3BALC%3A0000FF%3BLC%3A0000FF%3BT%3A000000%3BGFNT%3A0000FF%3BGIMP%3A0000FF%3BLH%3A46%3BLW%3A160%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Ffilext.com%2Fimages%2Fsmallfilext.gif%3BS%3Ahttp%3A%2F%2F%3BFORID%3A1%3B&hl=en

..men prøv at åbne filen med f.eks. Notesblok (notepad.exe)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 30-08-06 08:38

Det er nemlig præcis en fil som er blevet lavet i en syntisizer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 09:15

Så fandt jeg det sgu:
Citat
XWV Files – Malström Patches. These are for use in the Malström – GraintableSynthesizer from Reason and can be opened from the Malström front panel.?

http://72.14.221.104/search?q=cache:FUbqHIPQ75EJ:www.kreativsounds.com/downloads/info/MALWaves_Manual.pdf+xwv+file&hl=da&ct=clnk&cd=1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-06 09:15

hmmm jeg stod på hovedet i gamle disketter og cd´er i aftes men har åbenbart ikke softwaren til det lille studie jeg brugte - ihhh hvor irriterende. I forbindelse xwv husker jeg noget med bass funktioner - blandt andet (synth bass)

Når du er så sikker på det har med synthisizer at gøre - er det så noget du selv har lavet - har du evt afinstalleret software ?? Har du slet ingen ide om noget program der kan lave filen om ?? (jeg fik mine lavet om men det er gledet ud i den store glemsomhed)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 09:21
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-06 09:26

haha her sad jeg og var igang med en større smøre - godt molo - der kan du se filen eksisterer trods din første kommentar

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:28

miritdk -> Jepper og jeg har også skevet til et par af de mere 'tekniske' sites, som huser databaser over filformater om det 'manglende' format, så det dukker nok op i listningerne i løbet af et par dage til glæde for de som har brug for sådanne informationer; f.eks. SjalaJonez.

Nettet bliver jo kun bedre af vidensdeling og nmeere tilgang til information. For at citere William Gibson:
Citat
Information WANTS to bee free.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:29

Hvad lavede den bi dér? Bz..... zum zum zum...
Citat
Information WANTS to be free.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:31

Nå, nu gik den til ro og er faldet i søvn

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-06 10:36

molo nu snakker du med dig selv igen igen igen -

Citat
If you`ve got at computer you´ll never be free

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:44

Ps. Sådan:

http://filext.com/

Citat
Thank you for your information. What you submitted has been sent to the Webmaster via E-mail. Database changes are verified and, once verified, are added to the master database so please allow some time before you go looking for your submission. If you submitted a valid E-mail address you will be notified when the database has been updated with your information.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-06 10:46

Undskyld miritdk og SjalaJonez

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-06 10:46

molo - smid glorien og tak spørger og undertegnede

*miritdk*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-08-06 10:49

haha - jaja hvis sjalajones ikke får noget ud af det - er der andre der gør

BTW - det var ikke reason jeg brugte - så jeg er stadig irriteret over at ikke kunne huske det ..... gad vide hvad der var lige før den ???

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 31-08-06 22:58

Takker mange mange gange!

Kan sagtens bruge det..

miritdk -> Du har fuldstændig ret, det er nogle bass synth
dog har jeg ikke selv lavet dem, det er nogle jeg har fået da jeg snart selv vil prøve lidt det med at lave musik (Psychedelic Trance)

Jeg har ikke haft programmet til det. Så da jeg hellere vil støtte producenterne har jeg bestilt Cubase SX, så håber på at det kan spille dem.

Mange tak igen og god weekend når i når så langt

SjalaJonez

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-06 00:47

Heiiiiii... jeg er bare VILD med Psychedelic Trance

..så hvis du får lavet noget, så giv et PIP (*BIB*)

...og takker for påængårnø

</ http://home20.inet.tele.dk/friheden/sound/techno.wav >

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-06 00:55

Ps. Rrøv at loop'e ovennævnte lille wav ...så lyder det faktisk ret fedt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 07:17

SjalaJonez - held og lykke med techno´en når den tid kommer og god weekend til dig også