/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
"samlekasse" til USB-stik
Fra : diannapilegaard
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 29-08-06 20:52

Hej.
Jeg håber, at nogen herinde kan hjælpe mig.
Jeg har ladet mig fortælle, at man kan købe sådan en samlekasse, så man kan tilslutte 4-8 ekstra USB-stik til sin pc, men jeg aner ikke, hvad sådan én hedder, og/eller hvor de kan købes. Problemet er, at jeg på min bærbare kun har tre USB-porte, og med både printer, navigation, trådløs mus, billedoverførsel og meget andet via USB kniber det ofte med pladsen. Kan I hjælpe mig videre?
På forhånd tak.

Mvh. Dianna

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 29-08-06 20:55

Du kan købe en USB hub

se evt. www.shg.dk

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 29-08-06 21:02
Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 29-08-06 21:13

Øj... Hvor er I altså bare hurtige... Mange tak for hjælpen, og hav en god aften.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-08-06 21:29

de kan fås ned til ca 30kr på nettet - se fx på qxl

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-08-06 21:29

de kan fås ned til ca 30kr på nettet - se fx på qxl

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 29-08-06 21:51

Biltema og THansen, har dem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-08-06 22:26

ALDI har for tiden en 7 ports USB-Hub der både kan klare USB 1,1 og 2,0

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-08-06 23:54

Vær lige opmærksom på at nogle tilsluttede enheder bruger maksimalt tilladeligt strøm fra usbstikket. og du risikere at overbelaste en usb port, når den skal dele ud og forsyne flere forslugne tilsluttede enheder.
Strømslugere kan f.eks være en trådløs optisk mus med lader.

Heldigvis findes der usb hub med tilslutning for ydre strømforsyning, som klarer problemet.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-08-06 05:59

det problem kan den øverste fra mit link klare , der er eksten strømforsyning med

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 08:15

Der er også denne med 7 stik til 299.-
http://sandberg.dk/worldwide/prod.asp?prod=135-54
En fordel ved sandberg er at det kan købes i mange butikker.
Det er måske nemmere for dig, da du så kan have den i hånden,
og eventuelt stille spørgsmål til sælger, inden at du køber den. !
På siden kan du taste postnr. og se hvilken butik der har den i nærheden af dig !

sandbergs forside er http://sandberg.dk/worldwide/

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 30-08-06 09:00

severino: Ved du, hvor meget dén fra Aldi koster, og er det en udemærket model, hvor der ikke er strømproblemer? Det var jo dejligt nemt bare at køre i Aldi efter den...

Alternativt, så lurede jeg lidt på denne: http://www.pixmania.com/dk/dk/83382/art/enermax/hub-usb-2-0-4-porte-ehb-a.html. Er det en ok model?

Tak for alle Jeres råd og hjælp...

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 09:24

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/pressenyheder/forbruger-europa-i-dr1-kontant-om-pixmania/

Den i Aldi er fin nok, Aldi har et godt ry for pris/kvalitet på deres elektonikvarer.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-08-06 09:51

den severino omtalte koster 149- kr

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 30-08-06 09:56

natmaden: Sikken da et fælt link, du dér fandt... Ok... Ingen handel med pixmania.

Har tjekket Aldi´s hjemmeside, men har ikke kunne finde nogen USB hub. Måske står den bare ikke i deres tilbudsavis. Jeg må forbi og kigge i eftermiddag. Tak for det.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-08-06 10:29

i min lokale ALDI har jeg set den idag

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-08-06 20:58

Hvis du ikke får svar der kan bruges i aften, så skal jeg i ALDI i morgen eftermiddag, når jeg kommer fra arbejde, så skal jeg nok tage en "stirre" på den!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-08-06 21:13

til severino, nu skal du ikke "stirre" unødvendig meget
den ser godt ud
FUN

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-08-06 22:25

Ja Ferik, det gør JEG også!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-08-06 22:47

HAHA

Kommentar
Fra : smoky_larzzz

Dato : 03-09-06 22:29

Hej allesammen! Jeg står også og skal købe en Hub og jeg har lidt et tillægsspørgsmål: skal jeg købe en 1.1 eller 2.0? Jeg ved ikke om mine usb-indgange er 1.1 eller 2.0. Kommer det an på det? Og hvordan kan jeg finde ud af om mine indgange er 1.1 eller 2.0?
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-06 22:46

De fleste med 2,0 er bagud kompatible med 1,1. Men sikre dig lige at det er tilfældet!

Kommentar
Fra : smoky_larzzz

Dato : 03-09-06 22:48

Okay. tak for det hurtige svar!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-09-06 23:00

hvis ikke har du en nyere USB nøgle, så prøv at låne en
hvis du har USB 1 vil comp. fortælle dig at den kører hurtigere, hvis du satte den i et stik med USB 2