/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
Bøger til uddannelse
Fra : Atha
Vist : 3599 gange
100 point
Dato : 29-08-06 20:50

Hej

Jeg er lige startet på uddannelsen til jordbrugsteknolog. Jeg har så fået udleveret en bogliste med en masse bøger til en samlet pris på 4000 kr.
Er det ikke muligt at få fat på disse bøger billigere?

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 20:55

http://www.so.dk/

http://www.studenter-rabatten.dk/asp/marked/

http://www.saxo.com/shop/items.asp?show=top&categoryid=1667

udover disse muligheder, kan du jo også prøve med den blå avis www.dba.dk www.guloggratis.dk www.papkassen.dk mm

endelig kan du prøve at sætte et opslag på skolen og efterlyse brugte bøger, med mindre lærerne
forlanger helt nye bøger

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 20:58

Hvilken linie?

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 20:59

og uddannelsessted?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 21:06

Før du investerer i bøger, så få lige af dine lærere at vide hvilken "årgang" af bøger de bruger.
Det er altid muligt at bruge den "samme" bog, men måske er der en "ny udgave" hvor sidetallet ikke passer.
At købe brugte bøger billigt kan ofte være et "dyrt" køb.

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 21:09

Jeg har netop taget uddannelsen på miljø og natur linien, så det kan være jeg kan skaffe noget til dig, også fra andre linier. Jeg har nemlig stadigvæk god kontakt til skolen (DCJ).

Accepteret svar
Fra : gummianden

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-06 21:21

Jeg vil anbefale: www.pensum.dk ... Den brugte jeg selv da jeg startede på markedsføringsøkonom ,og fik bøgerne til under halv pris...

Jeg købte nogle af bøgerne en udgave ældre end anbefalet, men havde ingen problemer med at følge med, og på nogle bøger betød den ældre udgave, at prisen var halveret i forhold til brugtprisen på den nyeste udgave... Men det er jo op til dig om du vil satse på at en ældre udgave kan bruges eller om du vil gå efter de rigtige udgaver, uanset hvad er pensum.dk i hvert fald et godt sted at kigge.

Kommentar
Fra : Atha

Dato : 29-08-06 21:55

Jeg har nu checket listen på pensum.dk og uden held.

Her er listen jeg har fået. Jeg har endnu ikke valgt linie, så det er vel kun til fællesfagene.

Iltsvind Af Christensen m.fl.

Økologi og naturforvaltning. Af C. B. Jensen m.fl 2003

Academica - Erhvervsøkonomi - videregående uddannelser

Opgaver til Academica - Erhvervsøkonomi - videreg. Udd.

Mikroskopisk liv. Af Lone Als & Ege Bo

Det Levendes Kemi. Af T. J. Nielsen

Fysiologibogen - den levende krop.

Landbrugshåndbog 2006, DLR (kommer ultimo september)

International Markedsføring. 2 udg.

Virksomhedsorganisation 1 udg. Kai Hansen & Asbjørn Heide

Opgavertil Virksomhedsorganistation 1 udg.

Ledelse og samarbejde. H. Heltbech m.m. (ultimo september)

Erhvervsøkonomi for Akadamimerkonomer. Af Jørgen Waarst

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 22:11

Når jeg går ind og søger på denne bog Iltsvind

Peter Bondo Christensen, Ole Schou Hansen, Gunni +

ISBN 87-7739-734-7

kan du i dette link sammenligne priser, og der kan du sparer ca kr. 40 ved at købe den det billigsted sted

http://www.so.dk/boger/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 22:15

Og på denne bog kan du sparer kr. 100

Økologi og naturforvaltning

Carsten Bagge Jensen

ISBN 87-87661-97-7
Indbinding Hæftet
Forlag Nucleus
Udgivelsesår 1995
Sidetal 228
Vægt 0 g

Prisforskel 100,67

--------------------------------------------------------------------------------

Antal

--------------------------------------------------------------------------------

Indregn studierabat Nej Ja

fra samme link

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 30-08-06 17:35

Økologi og naturforvaltning findes i 2. udgave fra 2004. Check lige op på om I ikke skal have den nyeste, det ville være mærkeligt andet.

Ellers er det ikke bøger jeg har haft, jeg vil klart foreslå dig at sætte et opslag op på skolen eller bare spørge i de "gamle" klasser der allerede har været der et år. Uddannelsen er stadig så ny og så få har taget den at det kan være svært at finde bøgerne de gængse steder som f.eks. nettet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 10:54

Måske i kan få "besøg" herfra

http://www.denrullendeboghandel.dk/

Kommentar
Fra : Sannev

Dato : 08-09-06 17:27

Kære Atha
Jeg kan se du har fået en del brugbare svar, men der er lige en ekstra mulighed, nemlig at gå ind på www.pensum.dk her kan du måske finde bøgerne brugte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-06 17:43

Sannev....Gummianden har da allerede nævnt pensum, men den bliver vel ikke dårligere af at blive
nævnt en gang mere

Godkendelse af svar
Fra : Atha

Dato : 08-09-06 22:21

Tak for svaret gummianden.
JEg har også brugt bogbasen.dk en del.