/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Opstart, STORT MEMORY FORBRUG.
Fra : disken
Vist : 927 gange
50 point
Dato : 29-08-06 20:28

Aktive systemprocesser - ALT skal selvfølgelig have lov til at starte op.
Men - Kan høre min blæser kører af H- til, men kun i opstart, og hverdag, ikke samme dag.Har på fornemmeren, at det er et program, der gerne vil på nettet.
Men programmet giver ikke besked, om udgående...
Kan bare ikke forstå det, da jeg selv uden netværk, har den samme forbrug.

System processer: CPU forbrug 2%
Memmory: forbrug op til 500 mb
Kan kun se, at det er SYSTEMET, intet andet.

Har indstalleret:
Compusec secure ? Har en mistanke om, at dette program æder lidt ram, MEN-?
Ad blokker
Ewidos seneste,
Har Norman fra TDC, og opdateret, og ikke nogle åbne porte.

alle opdateret, men den står som sagt og bruger en masse kræfter, på noget, jeg ikke ved hvor kommer fra.
Har scannet med alle kendte programmer, og intet spyware,
Burde maskinen bruge så megen / lille kraft på ???

Accepteret svar
Fra : gummianden

Modtaget 60 point
Dato : 29-08-06 20:47

Har samme problem... Og har fundet ud af at det er mit anti spyware program der æder løs af mine resourcer... Under opstart bruger det ikke blot ram, men også op til 98 % af min cpu kapacitet... Så det er ikke usandsynligt at det er et af dine programmer der også æder lystigt af din ram.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-08-06 23:13

Hvad har du af sikkerhedsprogrammer som starter op ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-08-06 03:02

Citat
Hvad har du af sikkerhedsprogrammer som starter op ?
[CITATCompusec secure ? Har en mistanke om, at dette program æder lidt ram, MEN-?
Ad blokker
Ewidos seneste,
Har Norman fra TDC, og opdateret, og ikke nogle åbne porte. [/CITAT]

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-08-06 03:03

Citat
Hvad har du af sikkerhedsprogrammer som starter op ?
[CITATCompusec secure ? Har en mistanke om, at dette program æder lidt ram, MEN-?
Ad blokker
Ewidos seneste,
Har Norman fra TDC, og opdateret, og ikke nogle åbne porte. [/CITAT]

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-08-06 03:04

Citat
Hvad har du af sikkerhedsprogrammer som starter op ?
[CITATCompusec secure ? Har en mistanke om, at dette program æder lidt ram, MEN-?
Ad blokker
Ewidos seneste,
Har Norman fra TDC, og opdateret, og ikke nogle åbne porte. [/CITAT]

Kommentar
Fra : disken

Dato : 30-08-06 03:28

Sorry, den var godt nok langsom

gummianden ????
Har den sidste udgave af Ewido, hvilket jeg mistror, for at lave noget, den ikke burde.

stil_s
kan heller ikke læse mere, men alt er opdateret, men den har et meget stort CPU forbrug
Som /anden// skriver
Som om der er noget, der enten scanner, eller bare forsøger, at opdatere sig selv.
Men intet- mystisk, bortset, fra forbruget af MEMMORY/ hastigheden på CPU blæser
Og der står intet om, hvor det går til, #se ovennævnte#
Og det komer efter et af programmerne bliver installeret,

Kommer lige tilbage , i morgen ? Fredag

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-08-06 03:29

Ja okay, sorry, jeg kunne da bare læse dit spørgsmål ordentligt .

Compusec secure kender jeg ikke, men Ewido og Norman kan formentlig godt være med til at gøre det der. Der er en del services som skal startes. Har du prøvet at deaktivere dem allesammen fra at starte op ? Læg mærke til at Ewido starter en service op, selv om du deaktiverer programmet fra at starte.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 31-08-06 09:46

Hej
Efter at have fjernet AD blocker, står den ikke og bruger krafter, ikke så mange, men dog lidt.
Hvilket vel er ganske normalt, tænker på alle progammer der skal have tid til at vågne.
Men nu står den da ikke flere minutter, og æder krafter.
Men det kan jo være, den begynder igen.
Det var godt nok ikke spyware programmet, eller norman selvom det tager lidt energi, til at starte firewall´en