/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
tilslutning af xbox 360
Fra : krintelk
Vist : 718 gange
20 point
Dato : 29-08-06 19:53

hej alle.
jeg skal til at købe en xbox 360, men først ville jeg gerne vide om jeg kan tilslutte xbox'en direkte til min computerskærm via et kabel, eller skal det gå i gennem et tv-kort i computeren. jeg har nemlig intet fjernsyn.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:16

Nu er det vel meningen at xbox først og fremmest skal tilsluttes et fjernsyn? Sandsynligvis igennem et scartstik! Så hvis din PC skærm ikke har det er det jo lidt svært? Hvis Xboksen har en dvi eller vga udgang burde det ikke give problemer! Hvilken skærm har du?

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 20:22

acer al1912

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:24

Og hvad er der af indgange på sådan en sag? Og hvad er der af udgange på Xboksen?

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 20:26

der er den indgang, som der går et stik op til fra grafikkortet

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 20:27

ved ikke hvad der er af udgange på xbox'en

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:28

Lidt ligesom legoklodser! Det skal passe sammen! Ok undersøger det lige!

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 20:29

tak skal du have

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:39

Såvidt jeg kan se kan du tilslutte den til din PC via netværkskabel!

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 20:42

øhm ok. Såvidt jeg ved overfører et netværkskabel ikke grafisk data...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:44

Det ser osse ud som om der er vga og/eller dvi udgang på Xbox! Så ok det må du kunne gøre men så er der jo osse lyden! Har du lydanlæg?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:45

Jo jo netværk overfører alt! Det jo bare data!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:46

Men du bruger naturligvis ikke grafikdelen i Xbox og det er jo nok det der er meningen!

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 20:49

jeg har højttalere tilsluttet min computer.. hvorfor i alverden skulle den ikke bruge graffikdelen i xboxen?. selvfølgelig bruger den da xboxens graffikkort. skærmen er jo på ingen måde i kontakt med computeren i mens xboxen er tilsluttet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:54

Det er lidt kompliceret hvad du har gang i! Så skal du jo have lyden over PC'en mens du vil have billedet direkte til PC skærmen!

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 20:56
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:04

Ja! Du skal tilslutte lyden til din PC og grafikken direkte til din skærm!

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 21:06

er du sikker på at det kan lade sig gøre, hvordan skal jeg tilslutte lyden til pc'en?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:06

Hvis du tilslutter grafikken til din PC går det via dit grafikkort på PC'en og så er der jo ikke så meget vundet! - Eller tabt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:08

Det kan du gøre via line in på dit lydkort!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 20 point
Dato : 29-08-06 21:10

Men problemet er jo at du ikke kan se dine lydindstillinger på skærmen samtidigt med grafikken!

Kommentar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 21:12

ok jeg siger mange tak, jeg må jo se hvad jeg finder ud af

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:13

Ja du skal ha gang i 2 maskiner samtidigt!

Godkendelse af svar
Fra : krintelk

Dato : 29-08-06 21:14

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:14

Med mindre skærmen har højtalere, men de plejer at lyde a hulen til!