/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Søs Egelind film
Fra : SoMoney
Vist : 3791 gange
50 point
Dato : 29-08-06 19:39

Er der nogen der kender titlen på en 15-20 år gammel film hvor Søs Egelind spiller en kvinde der bliver beskydt for at forgribe sig seksuelt på en lille dreng? Jeg mener det var en kortfilm, men er ikke sikker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 20:05

Her kan du se hvad Søs Egelind har været med i

http://www.danskefilm.dk/index2.html

umiddelbart kan jeg ikke se, at den kortfilm du nævner er med??

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 29-08-06 20:56

http://www.imdb.com/name/nm0250809/ kan man se at hun har været med i en kortfilm fra 1986 der hedder "Kedsomhedens gåde". Det er så vidt jeg kan se den eneste hun har været med i. Den er beskrevet her: http://www.dfi.dk/DfiKataloget/Instruktoerer/Filmbeskrivelse.htm?id=11549 ,men der står hverken noget der be- eller afkræfter om det er den film du søger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 20:58

Der står det er en animationsfilm??

Kommentar
Fra : SoMoney

Dato : 29-08-06 22:12

Jeg har en mistanke om at den film jeg søger navnet på, ikke optræder på nogle af de lister man kan finde. Synes ikke rigtig det passer med nogle af de titler jeg har kunnet finde. Deraf spørgsmålet her

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-06 01:36

Jeg tror du tænker på en kortfilm/TV-drama fra 1992 som hedder Lokkeren.

Jeg kan huske nogen scener/billeder fra den film, det er noget med at hun/Søs Egelind passer en lille dreng på ca 4 år, og efterhånden udvikler det sig til at hun bliver forelsket i drengen som også sover hos hende.

Moderen til drengen var Birgitte Raaberg.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 02-09-06 12:19

Filmen hedder Lokkeren, men den er fra 1990 og ikke 92 som jeg skrev først.

Søs Egelind spillede Katja i filmen der er et TV-drama af ½ times varighed.

Manuskriptforfatteren var Erling Jepsen.

Og den kan muligvis fås hos DR's arkiv, men er temmelig dyr, omkring 1000,- på videobånd

http://www.dr.dk/omdr/index.asp?aid=125

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : SoMoney

Dato : 02-09-06 13:45

Tak for svaret dova.