/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvad skal jeg købe??
Fra : SjalaJonez
Vist : 519 gange
100 point
Dato : 29-08-06 19:35

Hej..
Nu har jeg gået og tænkt at købe mig et digital kamera i lang tid, og nu skal det så være,
jeg har bare det problem at jeg er Heelt på bar bund når det kommer til hvad der er godt, hvad man skal vælge, osv osv osv...
Så jeg vil høre om der er nogen som har nogle gode forslag?
Jeg har tænkt på prisen omkring de 2000,- men også gerne under

Jeg er bosat på Færøerne lige nu, og det kan ikke betale sig at købe noget som helst her med de priser som de har. Men jeg kommer til Danmark om 3 uger og har ikke mulighed for at bestille over nettet, så det skal helts være i en rigtig butik i Kbh

Men smid bare nogle hjemmesider alligevel..

Mvh.
SjalaJonez

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 29-08-06 19:37

Det må forresten også godt kunne optage video

og fandt lige ud af jeg havde skrevet 2000,- men det må gerne komme op omkring de 3000,-

Kommentar
Fra : gummianden

Dato : 29-08-06 20:31

Jeg har et Fuji Finepix som jeg er superglad for... Det tager gode billeder, selv i mørke omgivelser, og har en hurtig reaktionstid, så man hurtigt kan få taget nogle billeder, ligesom rystestabilisatoren virker fint, så man får gode billeder, selvom man ikke er helt sikker på hånden. Det kan fås til omkring 2300 kr, det er dog lidt stort i den model jeg har. Den kan du se her:

http://www.digital4u.dk/templates/product_big.asp?ProductGuid=812670&GroupGuid=18

Vil du have noget mindre findes der mange andre Finepix modeller der er mindre og har en del af de samme fordele... Og de kan alle optage videoer så vidt jeg ved.

Jeg ved ikke om du kan afhente det i den anviste butik, men det er da værd at prøve at smide dem en mail.

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 29-08-06 20:54

Det ser rigtig fedt ud, men dog er det lidt for stort tror jeg skal helts have et rimlig lille et som jeg kan tage med i byen osv

Accepteret svar
Fra : jspi

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-06 21:33

Jeg vil meget anbefale dig at tale med en fotohandler. De kender de fleste kameraer og kan vejlede dig så det du køber passer lige præcis til dit behov.

Jeg har selv gjort den fejl at søge rundt på nettet og så købt et kamera, med det resultat at det ikke kan det jeg skulle bruge det. Nemlig at tage nogle skarpe nærbilleder af orkideer.
Da jeg så talte med den lokale fotohandler viste det sig at han godt vidste at det kunne den købte model ikke klare, men han kunne pege på nogle der kunne. Så det blev nogle surt brugte penge. Som man siger, af skade bliver man klog men sjælden rig

Hilsen jspi

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-08-06 22:40

Du vil have det med i byen? - Hmmm, jeg ved at der her i byen på Crazy Deisy, bliver lagt en del kameras ud i garderoben som fundne sager, så her skal du ikke købe noget dyrt.

Men hvis du helt seriøst vil tage gode digitale billeder, så kan du også få noget virkeligt godt til 3000 kr. - Jeg vil ikke anbefale noget bestemt mærke, for det er en smagssag, og kvaliteten er så god i dag, at forskellen er meget lille i den prisklase.

Jeg vil anbefale at du går efter nogle kriterier som:
1) Ligger godt i hånden.
2) Bruger AA-penlight batterie (som du kan få alle vegne)
3) God OPTISK Zoom (frem for digital zoom)
4) Bruger et af de mest forkommende memorykort som fx. SD
5) Har manuelle muligheder
6) Mulighed for ekstra flash (til erstatning for nefalygten)
7) Skal reagere hurtigt på aftrækkeren.
8) Opløsning mellem 4 og 6 Megapixel (rigeligt til almindelige foto)

Hold dig langt væk fra specielle batterier og fast indbygget hukommelse.
Lad ikke sælgeren styre din købetrang; DET ER DIG DER SKAL BRUGE DET !!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-06 23:29

Hvis det skal være et lille handy "put i lommen kamera" får du ikke noget bedre end sådan et her:

http://www.infohuset.dk/Products/productinfo.aspx?productid=3175&MenuItemID=269

Og hvis det må fylde lidt mere er her et rigtigt godt alternativ:

http://www.infohuset.dk/Products/productinfo.aspx?productid=1810&MenuItemID=269

Canon er nogen af de bedste kameraer du kan få, og det er kvalitet til prisen.
De er nemme at betjene, alt er på dansk i menuen.
Og de tager billeder af rigtig god kvalitet.

Men uanset om du vælger Canon eller måske noget andet, så lad være med at falde for fristelsen til et eller andet uanerkendt kameramærke, bare fordi der reklameres med en heeel masse pixel o.s.v.
De lever sjældent op til det de lover.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 30-08-06 08:44

Det tror jeg at jeg vil gøre

Mange tak..

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-08-06 09:19

Det er slvfølgelig vigtigt med en god opløsning, men næsten mere vigtigt er et camera med et godt objektiv. Zeiss objektiver er nok noget af det bedste, og dem bruger bl.a. Sony.

Kommentar
Fra : jspi

Dato : 30-08-06 21:59

Jeg er sikker på at du bliver mest tilfreds med denne løsning, især hvis du har skrevet ned hvad du vil spørge om og hvad dit nøjagtige behov er. Det er bestemt min oplevelse at fotohandlerne er meget seriøse når man kommer til dem på den måde.

Held og lykke med projektet, god ferie i DK og tak for tilliden

Hilsen jspi