/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
urinsyregigt
Fra : hannibals
Vist : 8804 gange
200 point
Dato : 29-08-06 18:57

Hej !!!!!!

Er der nogen der kender et middel mod urinsregigt i hænder og fodled

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 19:02

Jeg kender ikke til et middel, men du skal holde dig langt væk fra rødvin og oksekød

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 29-08-06 19:15

Læg 1 fed hvidløg i skiver samt en kartoffel i skiver i en kop eller glas.
Hæld vand over og lad stå i køleskab natten over.
Drik vandet på fastende hjerte næste morgen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-08-06 19:21

Prøv en TREO, ikke sikkert,
den virker med det samme.
Men efter et par dage går smerterne væk.
Har gennem mange år taget en tablet
om dagen, men et er, hvad der
virker på mig------
ikke på andre.

Og som der står, hold dig fra
Citat

Oksekød er jeg i tvivl om, da
det er FEDT/for godt liv/overvægt,
du får symptomer af.

Ellers, kan du få det... de engang,
MISFORSTÅET, kaldt Helsingør piller---
ikke at misforstå med amfetamin,
men piller mod for megen vand i kroppen.
De hjalp mig, +TREO.
Men kan ikke sige dig hvilken af dem.

Men kunne ikke tåle Helsingør--fiduserne,
men tog en TREO, eller flere dagligt.

Men ikke hæng mig for det.
Har ikke de problemer mere,
og de var temmeligt smertefulde.

Har ikke navnet på de tabletter jeg fik.
Men lægen kender dem sikkert.

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 29-08-06 19:33

Undgå sukker og alkohol, spis meget grønt og frugt, drik rigeligt med vand. Spis minimalt med kød og mælkevarer.
Tag et dagligt tilskud af fiskeolie og hørfrø olie, Ultra Omega 3-6-9 er et godt produkt som indeholder både fiskeolie + hørfrøolie af bedste kvalitet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 19:34

At man skal holde sig fra oksekødet, har vist noget med proteinerne at gøre??

Helsingørpillen?? Det var da en kendt slankepille, som en af mine veninder nær var død af??

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-08-06 19:34

Glemte at skrive, et MEGET
dårligt kredsløb, gør det ikke
bedre, samt TOBAK.

Samt stres og andre dårligdomme
som du sikkert ikke ved du har.
Men kan være træls at FÅ AT VIDE.

Prøv at få en lang snak med
din læge, han kender de fleste
småkneb/p
Og du er sikker på det/// er syregigt,
ikke mangel på brusk, i ledene.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-08-06 19:37

En ting mere, syregigt
plejer at begynde i dine fødder/"Podagra", så
er du sikker på hvad der er galt.

Lyder mere som slidgigt/dårlig brusk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 19:51

Hvordan jeg blev rask

Desværre er det ikke muligt at forøge molybdænindholdet gennem kosten, da de produkter, der indeholder meget molybdæn mærkeligt nok ofte er de levnedsmidler, som fremkalder anfald af nyresten, f. eks. lever og indmad, og under alle omstændigheder var det umuligt at fastsætte en dosering på basis af molybdænindhold i levnedsmidler.

Jeg fremskaffede derfor et letopløseligt salt af molybdæn og ved en støkiometrisk beregning opnåede jeg, at 1 dråbe af opløsningen indeholdt en passende mængde molybdæn.

Jeg tog så i et glas vand 2-3 dråber 3 gange om dagen, og en uge senere mærkede jeg helt pludselig en utrolig lindring i knæet. Smerterne var borte, bevægeligheden var 100%, og jeg kunne løbe igen.

En uge senere holdt jeg op med allopurinol, men fortsatte med tilskud af dråberne, og efter 7-8 år og indtil i dag, juli 2006 har jeg ikke mærket noget til urinsyregigt, men engang imellem tager jeg 10 - 15 dråber i løbet af en dag for at forøge niveauet af molybdæn for en sikkerheds skyld.

fra dette link http://urin-syre-gigt.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-06 20:17

sådan siger lægen: http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200182.htm

sådan siger gigtforeningen: http://www.gigtforeningen.dk/Kost-ved-urinsyregigt

sådan siger sundhedsguiden:
http://www.sundhedsguiden.dk/illness.aspx?categoryId=832&article=1591

Jeg siger - kolde omslag - rigeligt vædske gennem hele dagen - ingen smertestillende medicin udover hvad lægen absolut giver som et must - hvil kroppen ofte uden at sove - når det gør rigtig ondt så pak dine hænder og/eller fødder ind i poser med is/frosne ærter til smerterne aftager og drik vand imens

Vejer du for meget - tjah gæt engang

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-08-06 20:30

http://www.dyrpaanettet.dk/public/art_2003/gigt_cvh.htm#8podagra lægen vagn-hansen beskriver egentlig ganske godt

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 29-08-06 23:15

Denne side har hjulpet mange hundrede mennesker gennem årene. Der er ingen der siger det skal være nemt, men hvis du følger rådene, får du det meget meget bedre

http://geocities.com/joygreenfeldt/urinsyregigt.htm

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 30-08-06 08:34

Denne side er også nyttig : http://www.bionordic.dk/indhold/news/syre.html

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-09-06 14:17

da jeg for nogle år siden fik konstateret urinsyregigt (av for ... ), var jeg vegetar, drak vand og urtete. jeg syntes nærmest, at det var pinligt, for hvergang æ dowtor sagde, hvad jeg ikke måtte spise, så - det rører jeg aldrig. han måtte indrømme, at man faktisk ikke vidste så meget om årsagen.
nu får jeg hver dag syntetisk medicin "hexanurat", som hjælper mig.

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 06-09-06 14:53

Jeg kan ikke tåle alluporinol sant vandrivende der danner aporiner er der noget natur der kan træde istedet

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 26-09-06 16:31

Kære Hannibals,

På hjemmesiden www.injiva.dk kan du få stillet en diagnose omkring årsagen til din lidelse og få at vide hvad et behandlingsforløb ville indebære og hvad dette koster.

Held og lykke og god bedring!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-06 13:26

øøøøh... hvordan kan man få stillet en diagnose på en hjemmeside?????