/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HJÆLP !! Genstart ???
Fra : NegoZatoR
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 29-08-06 18:56

Nogen der kan hjælpe ? ..

Når jeg begynder og spille et spil Ex.

Command & Conquer Generals - Når jeg lige og spille 5 minutter .. så Genster computeren uden videre .

starter op igen og ingen tegn på at der er noget galt ?

Hvad kan det være ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:30

Sandsynligvis en konfikt mellem forskellige drivere på din PC!
Prøv at gå ind under Start > kontrolpanel > System > Avanceret > Start og genoprettelse > indstillinger og fjern flueben under Systemfejl og genstart automatisk

Puha lang smøre men du vil så sandsynligvis få en blå skærm med fejlmeddelse som du så kan gengive herinde i Kandu?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:32

Kan dog osse være et varmeproblem! Altså at grafikkort, processor og lignende blir for varmt og derfor medfører en genstart!

Kommentar
Fra : goldbeckholst

Dato : 29-08-06 19:51

Hej hej
Du har en eller anden form for virus, har selv haft det samme problem.
Virussen sørger for at den genstarter efter ca. 5 min....møg irriterende, kender det.
Jeg fandt ikke nogen virusprogrammer der kunne rette op på fejlen, så i mit tilfælde blev det en formatering....øv øv øv...men nødvendigt.
Prøv online scan programmerne
http://www.pandasoftware.com/products/activescan.htm
og
http://dk.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php
...måske kan de udbedre problemerne.

Godt arbejdslyst.
Goldbeckholst

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 29-08-06 20:13

Det er ikke en Virus ,

systemet genstarter ikk hvis jeg ikk spiller .. !

og computeren bliver heller ikk for varm ! ..

..

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 29-08-06 20:14

har lig prøvet det med automatisk genstart ..

kan det have nogen effekt på compouteren ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:18

Kom der en fejlmeddellelse?

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 29-08-06 22:12

ja med det samme kommer der en fejl meddelse .

den siger at der er fejl endten virus eller over ophedet .. osv ..

men det jo noget pis man ! ..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-08-06 22:52

Når den nu genstarter, så hold esc knappen nede, og skynd dig ind i bios og se hvad prossesorens temperatur er. Og er den nær indstillingsgrænsen, så er det der fejlen er, og du har 2 muligheder, 1. at sætte "cut-off" temperatur-grænsen lidt op, eller 2. blæse dine køleribber på prossesorens blæser/køler rene med trykluft. (Eller støvsuge den)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 23:27
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 23:31

Det kunne også være en fejl i forbidelse med 'noget' som er blevet hængende i din registreringsdatabase. Slet cookies og Midlertidige Internet Filer. Rens registreringsdatabasen med dette program: http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

..og genstart derefter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:38

Jeg har sg aldrig hørt en bluescreen der siger overophedet eller virus!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 23:41

NegoZatoR -> Kan du ikke skrive den fulde fejlmeddelelse ind her? Så har vi bedre mulighed for at bedømme hvad problemet skyldes.

Hvis der er en kendt virus vil man kunne finde ud af hvilken, ved at søge på den fejlmeddelelse du får.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-06 23:50

Umiddelbart lyder det som en overophedning af din grafikprocessor. Dette kan føre til at computeren enten fryser eller genstarter. Temperaturen på din grafikprocessor kan ikke aflæses i BIOS hvis du har separat grafikkort. Det kan som regel kun CPU temperaturen og i nogle tilfælde andre målepunkter på bundkort som on-board grafikprocessor.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 30-08-06 11:52

Tak , for de forskellige indslag .. vil prøve de forskellige ting når jeg lige kommer hjem ...

er i skole lige nu .

forskellige ting kan i følge mig selv være problemet :

Rense køleren ; evt .

syntes selv det det skulle være mærkeligt , hvis det er noget med registreings databasen ..

rammene evt ? ..

bestilte nye ram til den igår , da jeg skulle købe nye alligevel ..

skriver lige senere .. :)

NegoZiatoR -

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 04-09-06 17:33

stopper bare det her indlæg ..

ser på det om noget tid , med den comp. :D