/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Køb af råvarer.
Fra : nogoodbadguy
Vist : 776 gange
50 point
Dato : 29-08-06 18:06

Hej, jeg har Jyske netbank som giver mulighed for at købe aktier og obligationer men er også interresseret i at købe råvarer.
Nogle der ved hvordan man køber for eksempel guld elle kobber og lignende på jyske netbank.
Kan nemlig ikke finde råvarer i menuen værdipapirhandel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 12:39

Jyske Bank spiller stærkt ud med Rå Metaller 07, som bygger på guld, kobber og aluminium. Men vi spiller ikke højt spil. Der er indbygget et sikkerhedsnet, og de tre metaller er nøje udvalgt af vores råvareeksperter i efteråret 2005, da de forventede, at væksten på råvaremarkedet ville fortsætte de kommende år.

Hvorfor råvaremarkedet?
Råvaremarkedet spiller en central rolle på de finansielle markeder i disse år. Investorerne har haft gyldne tider - og vi forventer, at det fortsætter.

Global vækst medfører efterspørgsel efter metaller. Især Kina er i en rivende udvikling og vil i de næste år efterspørge en stor mængde kobber og aluminium. I Kina findes for eksempel ca. 20. mio mennesker uden elektricitet, og allerede nu går 1/3 af kobberforbruget til elektricitetsforsyning.

Guld bevæger sig historisk set modsat dollaren. Guld har udsigt til at stige, da Jyske Bank forventer, at dollaren vil falde meget inden for de næste år.

En sikker investering med stort potentiale

Med Rå Metaller 07 får du:

Mulighed for at være med i den asiatiske vækst (og især den kinesiske!)
Et attraktivt afkast, når de tre metaller stiger i værdi
Begrænset risiko på 3%
En relativ kort investeringsperiode på ca. 2 år
Rå Metaller 07 - råt fortalt
Rå Metaller 07 er en obligation i danske kroner
Investeringen blev udbudt til kurs 103
Obligationen har en løbetid på ca. 2 år - fra den 25. oktober 2005 til den 9. november 2007
Kurs ved udløb er minimum kurs 100
Deltagelsesgraden blev fastlagt til 91% - Det vil sige, at du får 91% af den kursstigning, der har været på de tre metaller.
Startniveauerne for de tre metaller er:
Guld: 475,5
Kobber: 4091
Aluminium: 1929
I dybden?
Brochure

Noget for dig?
Kontakt din rådgiver, hvis du vil høre mere om mulighederne i Rå Metaller 07.

Dette er fundet på jyske banks hjemmeside, når du bruger søgefunktionen og skriver guld og kobber