/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Alternativ til partition magic
Fra : guffeluf
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 29-08-06 16:27

Jeg har lige fået en ny bærbar computer, som havde præinstalleret Windows. Jeg vil gerne have delt min harddisk op i to. Jeg har prøvet at bruge PowerQuest partition Magic 8.0, men den laver fejl når computeren er genstartet. Så har den ikke lavet ændringerne alligevel.
Er der nogle der har et forslag til et andet program der kan dele harddiske op?

Trine.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-08-06 16:35

http://www.paragon.ag/hdm/

gratis og så kan den en hel masse. Prøv det

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-08-06 16:35

Hvorfor vil du have disken delt op ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-08-06 16:40
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 16:48

og lige en til.

Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.
Når den stopper ved A:\> så skriv pm og tryk enter

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 16:52

Hvis du bruger Partition Magic rigtigt så er det er godt program, til formålet.
Men det er ikke sådan ligetil at lave om på den partition som man står på (C:)
Har du diskettedrev i din bærbare.

Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 29-08-06 17:18

Hej. Nej jeg har ikke diskettedrev i computeren. Hvorfor spørger du om det?

Trine

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 17:37

Fordi så kan Partition Magic "køres" fra disketter.
Men det bør også kunne lade sig gøre inde fra windows.
Men du skal lige huske, at den laver en batchfil og genstarter for at udføre opgaven.
Først gøres C: drevet mindre så der er unalocated område til højre for C:
så udføres denne operation
og lige en genstart
nu kan du lave den nye partition.

Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 29-08-06 20:26

Til Fijala.

det program du anbefaler er fint nok, men den kan ikke lave ændringerne i demo versionen. SÅ den kan jeg ikke bruge desværre....

Trine

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 22:40

Men men ...................når du laver om på partitionerne kan det evt. give lidt bøvl ved genindstallation,
fordi recovery CD forventer en bestemt størrelse på partitionerne.

Har du kigget på din comp/harddisk med Partition Magic ????
Er det Crevet du vil gøre mindre, og så lave en partition mere. ????

Uanset hvilket program du bruger så er det vigtigt med en genstart efter operationen på Crevet

Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 30-08-06 14:00

Ja det er mit c drev jeg gerne vil have delt op i 2. Der er ikke nogle af de ovenstående link der virker. Hr stadig brug for hjælp.

Trine.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 15:55

Hvis du har indstalleret Partition Magic og ikke kan få det til at virke.....................
Så ville jeg lade være med at forsøge med noget som helst.

Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 30-08-06 15:58

Hvorfor ville du lade være med det?

Trine

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 16:08

Jeg tror ikke du får brugt programmet rigtigt - så du kan nemt lave kludder i dine partitioner.
Derfor ville jeg lade være.

Kommentar
Fra : guffeluf

Dato : 30-08-06 16:18

Jeg kender programmet og bruger det rigtigt. Har brugt det mange gange før, men på denne computer vil det altså ikke virke.
Men okay, tak for det gode råd Jeg må finde på noget andet.

Trine.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-06 16:23

Så lav en test "check for errors"
Men det kan jo være at fabrikanten har lavet et lille trick ude i Master boot record, så det er derfor du ikke kan ændre partitionen.

Ps. Jeg fik en fornelmmelse af at du ikke kendte programmet PM, så derfor mit råd.

Kommentar
Fra : THE7WUNDER

Dato : 31-08-06 12:22

Hvis din bærbar er lavet med en færdig recovery CD. kan man tit ikke få lov til at lave om på partitionen og så skal der en hel ny indstallering til, men så er problemet også løst

Godkendelse af svar
Fra : guffeluf

Dato : 12-09-06 18:30

Tak for svaret e.c.